Recenze: Joan Vingeová - Kovbojové a vetřelci

29. března 2013 v 13:37 |  Recenzní knihy

Autor: Joan Vingeová

Poskytlo: Knihcentrum

Ahojky. Vítám Vás vřele u svojí další recenze, tentokrát na super knížku Kovbojové a vetřelci, kterou mi poskytlo internetové knihkupectví Knihcentrum, za což mu moc děkuji a zároveň děkuji nakladatelství Jota, které knížku vydalo. Podle knížky byl natočen i stejnojmenný film, který sem viděla včera a na který napíšu recenzi co nejdříve. A teď už k ději a samotné knížce.

Divoký západ 1873. Pustá vyprahlá poušť. Vzduch se horkem třepotá. V písku se probouzí osamělý pistolník. Na ruce má podivný kovový náramek, který nemůže za nic na světě sundat a na pravém boku podivnou ránu, která je velmi hluboká a silně krvácí. Pistolník si na nic nepamatuje. Kdo je? Co se mu stalo? A kdo je krásná žena jejíž obrázek leží nedaleko jeho těla?

K pistolníkovi přijíždí tři neznámí muži. Ptají se na cestu do Absolutionu. Pistolník jim však nedokáže odpověď. Strhne se mezi nimi rvačka. Pistolník všechny muže zabije, vezme si jednoho jejich koně a společně se psem, který útočníkům patřil se vydává na cestu. Doufám, že se dostane do města, po kterém se muži ptali a že tam třeba zjistí, kdo je.

Do města skutečně dojede. Zjišťuje však, že jeho minulost je černější než si myslel - nebo doufal. Náhle je celé město napadeno záhadnými démony, kteří unesou některé jeho obyvatele a odnesou je neznámo kam. Zdá se, že jen pistolník a náramek, který se zázračně změnil v účinnou zbraň dokáží s Démony bojovat a přivést zpět unesené obyvatele Absolutionu.

Se zbžvajícími obyvateli se pistolník vydává na dalekou a nebezpečnou cestu jejíž cíl je nejasný. Nikdo z nich neví jestli přežijí další útok Démonů a zda naleznou své blízké. A vzpomene si pistolník, kdo vlastně je? A co žena z obrázku? Co se jí stalo? A co se stalo s ním?

Odpovědi na všechny tyhle otázky najdete v okamžiku, kdy se pustíte do čtení téhle fantastické knížky, která mě strašně mile překvapila. Moc sem si od ní neslibovala, ale jakmile sem se začetla nebylo možný mě od ní odtrhnout. V jejím obsahu jsem našla všechno co mám ráda. Divoký západ, kovboje, tajemné návštěvníky z jiného prostoru, lásku...a to všechno zapasované do nádherného prostředí divokého západu.

Děj knížky je poutavý, napínavý, akční a postupuje velice svižně. Ti, kdož si jí přečtou určitě nebudou litovat. Já osobně jsem byla natčená a jakmile jsem se dostala na konec, měla jsem sto chutí začít číst znovu od začátku. Knížku všem vřele doporučuju, protože jestli máte sci-fi a akčnost, je tahle knížka přesně pro vás. Je to napínavé, je to jiné, je to originální. Co víc si od dobré knížky přát?

Já osobně jsem strašně moc ráda, že jsem si jí mohla přečíst a že jí můžu mít ve své knihovničce. Nějaká takováhle knížka mi tam chyběla - a samozřejmě se počítá do knižní výzvy.