Recenze: Kathy Latteová - O mé rodině jiných mimozemšťanech

10. března 2013 v 14:50 |  Recenzní knihy

Autor: Kathy Letteová

Poskytlo: Knihcentrum

A je tu další recenze na moc dobrou knížku, kterou mi poskytlo internetové knihkupectví Knihcentrum, za což jim moc a moc děkuji. Jedná se o knížku ,,O mé rodině a jiných mimozemšťanech" a musím říct, že se mi vážně strašně moc líbila a jsem moc ráda, že jsem měla možnost si jí vybrat z celkové nabídky recenzáků, kterou mi Knihcentrum posílá.

Knížka, ač pojednává o poměrně vážné věci, je vtipně napsaná, odlehčená a plná komických sytuací do nichž se hlavní hrdinka Lucy dostává díky svému synovi Merlinovi, který trpí antismem. Ten nedokáže rozpoznat, co se ve společnosti sluší a co naopak ne, nemá před nikým žádné zábrany a vše řekne přesně tak si myslí nebo pociťuje. Má tedy problémy ve škole jak s učiteli, tak i se svými spolužáky, kterými je šikánován a jednoduše nikam moc nezapadá. Lucy, která je nucená vše řešit sama bez pomoci svého manžela Jeremiho, který ji opustil poté, co se dozvěděl o Merlinově diagnoze sse tak často ssetkává s nepochopením jak se straan učitelů, tak i sousedů a rodiny jejího bývalého manžela.

Lucy sama musí pro svého syna nejít vhodnou školu, což se ukáže jako naprosto nemožný cíl a musí doslova přetrpět Merlinovi denní rituály bez nichž by ,,neměl štěstí", jak sám říká. Časem, když už je Merlin starší se pro něj pokouší najít náhradního otce, který by mu byl vzorem a se kterým by mohl její syn sdílet ,,chlapské záležitosti". Ukáže se však, že ani s muži to nebude úlně snadné. A pak se na scéně objeví Árčí, který dokáže Merlina zvládnou jako nikdo jiný. Lucy má konečně pocit, že se na ní usmálo štěstí a že začne konečně znovu žít a užívat si života. Netuší však, jak moc se spletla.

Příběh je až neuvěřitelně čtivý, zajímavý, poučný a plný humoru, který byste v takovémto žánru ani nečekali. Autorka s lehkostí popisuje všechny stavy a pocity hlavní hrdinky a tím dodává celé knize na autentičnosti. Kniha, o které byste si mohli myslet, že je určená spíše ženám středního věku, zaaujme podle mého i daleko mladší čtenáře a čtenářky. Stává se tak ideálním dárkem třeba k Vánocům nebo k narozeninám, který vykouzlí úsměv na tváři snad každého milovníka knih - a zvláště pak, těch humorných.

Kathy Letteová je uznávanou autorkou humoristických románů, které oslovují ženy po celém světě. Poprvé dosáhla obrovského úspěchu ještě jako náctiletá díky svému románu Pubertální blues, který se stal předlohou celovečerního filmu. Po několika letech práce autorky novinových sloupků a televizních sitkomů napsala deset mezinárodních bestselerů. Její romány byly vydány ve čtrnácti světových jazycích.