Recenze: Miroslav Žamboch - Ve službách klanu

31. března 2013 v 13:31 |  Recenzní knihy
Název: Ve službách klanu

Autor: Miroslav Žamroch

Vydalo: Triton

Poskytlo: Palmknihy

Ahojky. Já Vám všem přeji krásnou neděli a zároveň Vás vítám u své další recenze. Tentokrát je na knížku ,,Ve službách klanu", kterou mi na zrecenzování poskytl internetový obchod elektronických knih Palmknihy. Já jim moc děkuji za poskytnutí recenzního souboru a doufám, že Vás moje recenze patřičně naláká k tomu, abyste si knížku koupily, protože je fakt úžasná. :D

Píše se rok 482. V zemi vládnou čarodějové, kteří oplívají velkou i menší mocí. Neočekávejte však žádné kouzelníky s hůlkami a špičatými klobouky ani nějaká nahlas pronášená kouzla a zaklínadla. Nenajdete tu ani léčivé lektvary z bylinek a zvířecích tělíček. Nic takového. Čarodějové své kouzla a zaříkadla pomocí mysli umisťují do drahých kamenů, které v sobě ukrývají aktivní magickou moc. Aktivní kameny s příslušnými magickými diagramy poskytují světlo, teplo, ochranu, fungují jaké léčivé nebo naopak vražedné pomůcky.

Tyto kameny jsou těžkou prací těženy v nespočetných dolech, které náleží nejrůznějších čarodějným klanům. Aktivní kameny jsou v důlních táborech nejen těženy, ale i opracovávány, broušeny a následně prodávány obchodníkům, kteří je nabízejí dalším čarodějům.

Jedním z takzvaných Kopáčů, kteří kameny těží je i mladý Ducatti, který je zároveň vypravečem celé knihy. Jako malý prokázal jisté nadání pro to, stát se mocným čarodějem. Během učení a výcviku se však ukazuje, že jeho nadání je nedostačující. Příběh se začíná odvíjet v okamžiku, kdy je spolu s ostatnímu muži, kteří nemají pro magii dostatečné nadání odvážen do jednoho z dolů, který se nachází v Severních horách.

Při kopání 10 kilometrů dlouhé šachty je Ducatti spolu se svými přáteli Duvalem a Bangem a několika dalšímu muži zavalen sutí. Všichni tři jsou tak v okamžiku odkázáni sami na sebe. Jsou odděleni několika tunami horniny od zbytku těžební skupiny a sami se musí z kamenného vězení osvobodit. Jejich jedinou šancí je prokopat se pevnou skálou. Čeká je úmorná a těžká práce, kdy musí pokořit několik kilomentrů vysokou skálu. A musí pracovat rychle. Brzy jim začnou docházet zásoby jídla i vody, dochází jim kyslík a v šachtě se hromadí jedovaté plyny. Začíná boj o holý život...a to je jen zlomek celého příběhu.

Kniha ,,Ve službách klanu" je velmi dobře, napínavě a poutavě napsaná fantasy. Mě osobně se moc líbila a četla se mi velice dobře, i když si myslím, že spíš zaujme milovíky než milovnice tohoto žánru. Autor v ní velmi barvitě popisuje práci prospektářských (těžařských) skupin i jejich život v táboře. Děj je po celou knihu akční, nenarazíte zde na pasáž, která by Vás nudila, na které byste se zasekli a nemohli se v příběhu pohnout dál. U týhle knížky se zkrátka nudit nebudete. :D

Miroslav Žamboch vytvořil velice originální fantasy knihu. Je sice o čarodějích, ale celé téma je naprosto odlišté od podobných fantasy knih, kde čarodějové a kouzelníci mávají hůlkami, létají na košťatech a v začouzených zatuchlých místnostech vaří všeljaké lektvary. Kniha ,,Ve službách klanu" podává toto téma zcela netradičně, čímž čtenáře zaujme hned na samém počátku.

Ten, kdo se rozhodne si knihu přečíst dostane do rukou naprosto jedinečnou a pohlcující příběh, který ho bude doslova nutit číst dál a dál, dokud se nedobere až na konec. A právě tohle by podle mého názoru měla dobrá kniha splňovat. A jak jistě všichni čtenáři mého blogu vědí, kniha se počítá do projektu Knižní výzva a já jsem moc ráda, že mám tu čest do ní knihu zařadit.

Ještě jednou tak děkuji Palmknihám za to, že jsem si knihu mohla přečíst. U tohoto autora to byla moje premiéra a já si od něj mile ráda ještě něco dalšího přečtu. A vy si ,,Ve službách klanu" přečtěte taky, protože to vážně stojí za to.