Recenze: Carol Birchová - Jamrachův zvěřinec

21. dubna 2013 v 12:02 |  Recenzní knihy

Autor: Carol Birchová

Ahojky. Přeji krásnou slunečnou neděli. Včera sem dočetla tuhle senzační knížku a mám hrozně nutkavou potřebu se o ní s vámi podělit, protože je fakt naposto úžasná. :D Sice byla místy (hlavně ke konci) dost drsná a smutná, ale i tak je to perfektní čtení a pokud někdo z vás četl Mobi Dicka a líbil semu...tak tohle je přesně pro vás. Já sem jí měla v elektronické podobě, ale po dočtení sem usoudila, že jí děsně nutně musím mít v knihovničce i v papíru, takže jakmile budu nějak při penězích bude tahle knížka jedna z prvních, které si pořídím. A teď už bych vám mohla říct o čem, že to vlastně je, že jo?

Děj knížky se odehrává v Anglii v roce 1857. Hlavní hrdina Jaffy Brown je úplně obyčejným chlapce, který žije se svou matkou v jedné z chudinských čtvrtí v Londýně. Brzy má však nastat den, kdy se jeho život obrátí o třistašedesát stupňů. Stane se tak v okamžiku, kdy mu cestu zkříží tygr, který utekl z místního zvěřince, který pantří cestovateli, badateli, provozovateli atrakcí a sběrateli nejpodivnějších tvorů světa panu Jamrachovi. Ten chlapci nabídne, aby pro něj pracoval a staral se mu o zvířata, což Jaffy velice rád přijme.

Největší drama a napětí se nám dostane v okamžiku, kdy se Jaffy se svým přítelem Timem nalodí na loď kapitána Proctora. Chlapci mají za úkol přivést do sbírky pana Jamracha další, velice exotické zvíře...draka, kterého si objednal jeden z Jamrachových stálých a velmi bohatých zákazníků. Mladíci netuší kolik zážitků, nebezpečí a životních zkušeností je na daleké cestě čeká, ale s chutí a elánem se vrhají vstříct novému dobrodružství.

Jamrachův zvěřinec je fascinující a naprosto famozně napsaná kniha, která vás doslova strhne. Společně s posádkou budete prožívat všechny radosti i strasti, které je na moři čekají. Carol Birchová vytvořila neskutečně čtivý, napínavý, dobrodružný a dechberoucí příběh, který vás nenechá chladnými. Přiznávám, že u některých pasáží jsem se o hrdiny celého příběhu vážně bála a ke konci jsem i brečela, protože mě prostě jejich osud strašně dostal a přišlo mi to strašně moc nefér.

Ale to bych vám o konci prozradila trochu moc, takže už nic víc prozrazovat nebudu. Jak to s Jaffym a ostatními hrdiny tohohle úžasnýho příběhu dopadlo a jestli se jim zkutečně podařilo draka ulovit a v pořádku dovést zpět do Londýna, to už si budete muset přečíst sami. Já knihu všem vřele doporučuju, protože je to vážně úžasné čtení, které by nemělo chybět v knihovničce žádného knihomola.

Knížka se samozřejmě počítá do ,,Knižní výzvy" a já sem strašně moc ráda, že jí tam můžu zařadit a určitě si jí co nejdříve pořídim v papírové podobě, protože tohle prostě musím míct doma. Tak to by bylo ke knížce vše a vy si jí určitě přečtěte, protože to vážně stojí za to.