Recenze: Scarlett Thomasová - Náš tragický vesmír

3. června 2013 v 15:51 |  Recenzní knihy

Autor: Scarlett Thomasová

Krásné deštivé pondělí přátelé. Právě teď is můžete přečíst zbrusu novou recenzi na jednu fantastickou knížku od nakladatelství Host, kterému tímto děkuji za poskytnutí recenzního souboru. Knížku jsem měla ve formátu PDF, ale to vůbec nevadilo, protože byla naprosto dokonalá a nemít teď tolik práce do školy i mimo ní, tak už byhc jí měla dávno dočtenou.

Hlavní hrdinka je spisovatelka a recenzentka Meg, které se však nedaří vše tak jak by si představovala. Už několik let se marně pokouší napsat ,,opravdoví" román, ale vždy skončí po pár napsaných stránkách, které maniakálně maže, protože se jí nezdají dost dobré. Zůstává tak uvězněná mezi psaním fantastických knih pro mládež za fiktivního spisovatele Zeba Rosse u nakladatelství Orb Books. Život jí navíc komplikuje jeí věčně nespokojený přítel Christopher, který je věčně bez práce a všechno nechává na Meg samotné.

Celý příběh se začíná odehrávat ve chvíli, kdy Meg omylem napíše recenzi na špatnou knihu - záhadnou pseudovědeckou knihu pojednávájící o věčném životě, který budeme žít i po zkáze vesmíru. Redaktora, který Meg posílá knihy na recenze se však její práce natolik zalíbí, že se společně dohodnou na napsání celého článku o podobné litečratuře, který by měl být obohacen o Meginy zážitky a pociry z nich.

Meg se začne probírat teoriemi kosmologie, fyziky a tarotu a začne si pokládat nejrůznější otázky, které mnohdy hraničí s vážnou filozofií - Existují nadpřirozené bytosti? Kouzla? A jak spolu souvisí impulzivní nápad zatlačit auto do řeky, loď v láhvi, tajemné zvíře volně běhající po planinách a kontroverzní autor knihy Věda věčného života?

Knížka se mi strašně moc líbila. Zatím sem nic podobného nečetla a musím se přiznat, že mě takovéhle téma dost zaujalo a začala sem vážně uvažovat o tom, že si tuhle knížku pořídím i domů a že sáhnu po něčem podobném. Je to strašně moc zajímavé čtení, které vám rozhodně něco dá a navíc vás docela nutí nad celým dějem a hrdinčinými myšlenkovými pochody zamyslet.

Rozhodně to tedy není oddechové čtení, ale rozhodně stojí za to si tuhle knihu přečíst. Autorka vytvořila naprosto fantastický, poutavý a čtivý příběh, který vás osloví hned na samém začátku, což si myslím, že je u dobré knihy velkým předpokladem - alespoň pro mne je to hlavní faktor a ukazatel toho, že je kniha odbrá a stojí za přečtení.

Hlavní hrdinka je navíc moc sympatická - aspoň mě byla - a v moha ohledech sem v ní našla i kus sama sebe, což se mi strašně moc líbilo. Bylo to navíc docela inspirativní čtení, protože sem se zase začala zaobírat myšlenkou, že bych splodila svůj ,,opravdový" román a oprabdu sem na to začala pracovat. Což sem docela koukala, protože poslední dobou sem nápady na něco, co bych mohla napsat vážně neměla.

Tímto ještě jednou děkuji nakladatelství Host, za to, že jsem si knihu mohla přečíst a že jsem jí mohla přidat do knižní výzvy. :D Jak už jsem psala, tak si Náš tragický vesmír brzo pořídim, protože tohle mi rozhodně nesmí doma chybět. :D A vy si jí určitě taky přečtěte. Je to fakt něco. :D