Recenze: Lisa McMann - Prokleté město

31. července 2013 v 12:26 |  Recenzní knihy
Název: Prokleté město

Autor: Lisa McMann

Ahoj ahoj ahoj. Vítejte u mé další recenze. Tentokrát na knížku, kterou mi poskytlo nakladatelství, kterému tímto mnohokrtá děkuji za poskytnutí tohohle recenzního výtisku. O téhle knížce jsem lyšela spoustu věcí a nebyly zrovna chvílihodné, takže sem si řikala, že si jí taky přečtu abych to mohla sama posoudit. A popravdě...se všemi recenzemi a názory nemůžu jinak než souhlasit.

Celý příběh se odehrává v malém zapadlém městečku Cryer's Cross (nezní vám ten název trochu jako kriskros? - jako ta hra s písmenkama? mě teda jo...:D), kde se nic moc neděje. Až do chvíle, kdy zmizí jedna z dívek, které spolu s ostatními dětmi chodí do místní školy (jednotřídky). Její tělo se přes veškerá pátrání nepodaří najít a všichni se snaží dostat své životy do starých kolejí. A pak zmizí Nik, nejlepší kamarád hlavní hrdinky celého příběhu - Kendall.

V tu chvíli začne slyšet podivné a tajemné hlasy vycházející z jedné ze školních lavic, na které se navíc oběví podivné nápisy. Kendall trápí ztráta věrného přítele, navíc ty hlasy...a ještě ke všemu jí hlavu motá Jacián, který se nedávno do městečka přestěhoval a evidentně se mu tam moc nelíbí. Kendall je odhodlaná se poprat se svým osudem a příjit na klouv oboum záhadným zmizením dřív než zmizí někdo další.

Celý nápad se strašně moc super, ale je nerozvitý a v podstě třičtvrtiny knížky sou dost o ničem. Kdyby autorka rozvíjela spíše celý problém záhadných zmizení a zaměřila se na celou tu mystiku, která na přináší konečné rozuzlení a je opravdu hodně děsivá, udělala by líp. V tom případě by to byla vynikající horová knížka, ale takhle jí prostě chyběly ty pravý grády a popravdě...dost sem se u knížky nudila.

Až v nějakých dvou posledních kapitolách to bylo opravdu hodně dobré neli přímo vynikající. Tenhle fak mě na knížce docela mrzel, protože jinak by to byla vážně super knížka. Takhle tam byla spousta zbytečných pasáží, které s příběhem neměly nic moc společného a pro celý příběh byly naprosto nepodstatné.

No znejte sami...bavilo by vás číst o tom jak hlavní hrdinka chodí do školy, pracuje na poli, kde okopává brambory nebo dělá naprosto obyčejné úkony všedního života, když jí zmizel nejlepší kamarád a ve škole slyší podezřelé hlasy z nichž jeden patří Nikovi? Nehctěli byste rači číst o probíhájícím pátrání, nějakých dalších děsech nebo o tom, kde se ty hlasy berou a co přesně znamenají? Navíc, když pocházejí od mrtvích lidí, kteří zemřeli před spoustou let? Já teda jo...to by bylo vážně super. To co mi autorka nabídla moc super nebylo. Bohužel.

Já strašně nerada píšu negativní recenze, ale na téhle knížce se vážně nic moc pochválit nedá. Snad jen samotná obálka, která se mi vážně docela líbí a to, že knížka není příliž tlustá, protože jinak bych jí asi ani nedočetla. Takhle sem jí přečetla za jeden den a byla sem ráda, že to mám za sebou.

Knížka se samozřejmě počítá jak do klasické tak i prázdninové knižní výzvy a řadí se bohužel mezi ty horší, které jsem za poslední dobu přečetla. Doufám, že další knížky od Fragmentu, které mi přišli spolu s touhle budou daleko lepší - minimálně další díly Hunger Games určitě nezklamou. :D
Tak se zatím mějte krásně, užívejte léta a já se zase brzy ozvu. :D