Recenze: Orson Scott Card - Zakletá

10. července 2013 v 8:30 |  Recenzní knihy
Název: Zakletá

Autor: Orson Scott Card

Vydalo: Cooboo

Poskytlo: Martinus.cz

Máte rádi tajemno? Pohádky? Čáry a kozla? Příběhy o lásce, zradě, dobru, zlu a kouzlech? Pak je tahle knížka přesně pro vás. Já moc děkuji internetovámu knihkupectví Martinus.cz, že mi tuhle knihu pokytlo ke zrecenzování, protože ač jsem se na ní příliž netěšila a vzala si jí čistě ze zvědavosti jestli se mi bude líbit nebo ne, velmi mile mne překvapila a dost se mi líbila. Bylo to krásné a kouzelné čtení, které se četlo doslova samo.

Hlavním hrdinou příběhu je malý Váňa, který žije se svými rodiči na Ukrajině. Jako malý - a poté i v dospělosti - velmi rád běhal a to hlavně do blízkých lesů. Jednoho dne narazil na velmi podivné místo, kde na kamenném podstavci spatřil spící dívku, kterou hlídala příšerná obluda ukrytá v listí. Tehdy se malý Váňa nauvěřitelně vyděsil a z místa utekl. Na spící princeznu však nikdy nezapoměl a teď se jako dospělí muž vrací z Ameriky, kam s rodiči emigroval zpět na Ukrajinu aby po ní znovu pátral.

Netuší, že spící dívka je skutečn zakletá princezna z dávné minulosti. Když ji probudí polibkem a zaváže se k ní manželskou přísahou aby porazil nestvůru, která ji celá staletí střežila, dostane se na ještě podivnější místo než byla samotná strž, kde princezna spala. Spolu s ní překročí most, který se náhle zjevil přes propastí a dostane se do devátého století - do doby, kdy byla princezna zakleta. Jeho jediným úkolem je vzít si Katerinu sa manželku, počít s ní syna a zachránit její lid před krutou Babou Jagou.

Celá knížka je strašně zajímavě napsaná a prolíná se v ní jak svět náš, tak i svět krásné Katheriny, kde ještě stále vládnou kouzla a čáry, muži se učí bojovat s meči a ženy nosí jen sukně, případně šaty - nikdy ne kalhoty. :D Není to však žádná pohádka jak byste si mohli mystel - alespoň ne v pravém slova smyslu.

V Zakleté jde o něco víc než jen o to probudit princeznu a stát se jejím manželem, jak tomu v pohádkách bývá. Zde se autor zabívá samotným soužitím dvou lidí z odlišných světů, kultur, odlišného nábožený a smýšlení takže v sobě kniha nese určité poselství a rady do našeho všedního a mnohdy až příliž uspěchaného života.

Velmi mile, zábavně a nenásilně nám přináší příběh o lásce, která se vyvijí - a to velmi pomalu a postupně. O vzájemném porozumění si, pochopení člověka člověkem a snahu o to zachránit svou rodinu a lid před hrozícím nebezpečím, které může způsobit zkázu clé Katherininy země.

Navíc je knížka krásně a poutavě napsaná a věřte mi, že bude bavit i lidi, kteří zas až tak moc nečtou. Tahle knížka je jasná olba pro odpočinkové prázdninové počtení, které vám přinese jak ponaučení, tak i příjemný pocit z krásné knihy. Takže si jí musíte přečíst, protože to vážně stojí za to. Zakletá je prostě úžasná knížka a já jsem moc ráda, že jsem si jí mohla přčíst a že jí můžu mít ve své knihovičce.