Recenze: Suzanne Collinsová - Hunger Games 1 - Aréna smrti

18. července 2013 v 12:38 |  Recenzní knihy

Autor: Suzanne Collinsová

Ahojky. Tak jak užíváte prázdnin? Já teda úplně famozně - čtu si, chodim pracovat do knihovny, píšu recenze a rozpracovala sem další povídku, ze které bude možná i něco víc. :D Tak doufám, že vy se máte stejně dobře jako já a pojďte se spolu se mnou podívat na další super knížku, kterou jsem dostala ke zrecenzování od Fragmentu, za což jim mnohokrát děkuji.

O éhle knížce jsem toho strašně moc slyšela - a dokonce samou chválu, což je samozřejmě moc super. :D Osobně jsem se ale trošku bála, protože dost knížek, na které byly kladné ohlasy mne příliž nebavily. Proto jsem si také zatím nechala poslat jen první díl, s tím, že uvidím jak se mi bude série líbit a podle toho se rozhodnu jestli v ní budu pokračovat nebo ne.

A DĚSNĚ MĚ TO BAVILO :D Hned, jak sem jí začla číst sem se začetla a nemohla přestat číst takže za jeden den sem se dostala skoro na konec a nebít toho, že jsem do práce a musela sem brzo ráno vstávat, bych jí určitě přečetla celou. Takže sem jí přečetla ráno v autobuse a určitě Fragmentu napíšu o další díly, protože potřebuju vědět, jak se s tim autorka popere a jak to celý dopadne.

První kniha téhle super série nás zavede do prostředí bývalé Severní Ameriky, kde se nyní rozkládá země Panem s úžasným a nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Každý kraj je zaměřen na nějakou hospodářskou nebo výrobní činnost a podle účelnosti a důležitosti jsou také kraje seřazeny.

Hlavní hrdinka Katniss pochází v podstatě z nejchudšího kraje (z dvanáctého). Je nucena chodit do lesa na lov, který je však zakázaný a musí se postarat o svoji matku a sestru. To všechno od doby, kdy její otec tragicky zemřel. Blíží se také doba Sklizně při níž mají být z každého kraje vybráni dva Splátci (děti od dvanácti let), kteří se mezi sebou utkají v Aréně na život a na smrt.

Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Tím se roztočí kolo plné úmorného výcviku a připravování se na první výstup před porotou, která bude hodnotit výkony vybraných Splátců. Veškeré zápasy jsou navíc přenášeny televizí do všech domácností ve všech dvanácti krajích.

Hunger Games jsou v podstatě obdobou Gladiátorských her, při kterých se baví celé obecenstvo. Jde o kruté, nelidské a smrtící hry, které vítězi sice přinesou slávu, ale i tu si bude muset těžce vybojovat v souboji na život a na smrt s ostatními vybranými dětmi.

První díl téhle série se mi četl strašně moc dobře, a jak už jsem psala, na začátku nemohla jsem se od knížky odtrhnout. Bylo to vynikající, propracované, napínavé a do detailu popsané čtení, které vás vtáhne do děje hned na prvních stránkách a nedá vám spát dokud nezjistíte, jak to bude dál. :D Hunger Games tedy splňují všechny předpoklady a měřítka jaké jsem si stanovila pro dobrou a čtivou knihu, kterou prostě musí mít člověk doma. A už se nemůžu dočkat dalších dílů...

Ještě jednou tímto děkuji nakladatelství Fragment za to, že mi knihu pokytlo k recenzi a doufám, že ti, kdo si jí ještě nepřečetli, tak brzy učiní, protože o tohle prostě nemůžete přijít. A nezapomeňte se podívat do seznamu ,,Knižní výzvy", jaké skvosty tam už mám. A Hunger Games mezi ně rozhodně patří. :D