Recenze: Christopher Paolini - Odkaz dračích jezdců 1. - Eragon

26. září 2013 v 19:39 |  Recenzní knihy

Autor: Christopher Paolini

Eragon je první knihou ze čtyřdílné série Odkaz dračích jezdců. Je také prvotinou Christophera Paoliniho, který tuto knihu napsal už ve svých patnácti letech. A je to vážně naprosto vynikající kniha, která nás zavede do světa draků, lidí, elfů, trpaslíků a všemožných dalších bytostí. Já moc děkuji nakladatelství Fragment, které mi knihu poskytlo ke zrecenzování a už se moc těším, jak to celé dopadne. Momentálně mám rozečtený druhý díl - Eldest - a neustále mne tenhle příběh překvapuje a strašně mě to baví.

Eragon, chlapec vyrůstající u své strýce, je vynikajícím lovcem. Nejraději loví v Dračích horách, kam se jen tak někdo neodváží. Jednoho dne najde podivný, hladký a dokonale opracovaný modrý kámen, který je na první pohled jistě velice vzácný. Eragon jej sebere a chce jej prodat, protože jeho rodina trpí hladem a za peníze, které by za kámen získal by si mohli koupit maso na celou zimu. Nabídne jej místnímu řezníkovi, který jej odmítne poté, co zjistí, odkud kámen pochází.

V tu chvíli se Eragonův život závratným způsobem změní. Jak se ukáže, předmět, který považovat za kámen je ve skutečnosti dračím vejcem. Z něj se po pár dnech vylíhne modrá dračí slečna - Safira. Po vejci ovšem pasou přívrženci samozvaného krále Galbatorixe, který chce pomocí dračích jezdců ovládat celou Elageasii. Na Eragona čeká těžký úkol. Musí sjednotit všechny národy Elageasie a postavit se Galbatorixovi v konečné bitvě, která všem přinese buď štěstí a svobodu nebo smrt, věčné zatracení a neuvěřitelná muka.

Kniha se okamžitě po vydání stala naprostým bestselerem v celých USA a na vrchol žebříčku se dostala i u nás. Je to ideální čtení pro všechny milovníky fantasy literatury, draků, elfů a napínavých příběhů. Protože tohle všechno vám tahle série nabízí. Je to naprosto fantastická kniha, kterou přečtete doslova jedním dechem a nebudete se od něj moci odtrhnout.

Eragona si hned na prvních stránkách oblíbíte a jakmile dostane svého draka, naprosto si ho zamilujete. Je to odvážný, věrný, upřímný a oddaný chlapec, který si v životě prošel mnohým a i když přišel o všechny, které měl rád, zachoval si chladnou hlavu i psychickou vyrovnanost, což je na patnáctiletého chlapce neuvěřitelný výkon.

Co je rozhodně parádní je autorova fantasie, které rozhodně upustil uzdu, co nejvíc mohl. Vytvořil naprosto nový a dokonale propracovaný svět se vším co do něj patří. Od nejmenšího pohoří a říček až po největší pevnosti, hory, lesy, rokle, města i sebemenší vesničky. Každý detail je moc dobře propracovaný a díky tomu máte pocit jako byste se nacházeli přímo uprostřed dění i okolní krajiny.

K orientaci vám moc dobře poslouží i mapa, kterou najdete úplně na začátku knihy. Díky ní můžete krásně sledovat, kde se zrovna nacházíte, odkud kam jdete a co se nachází kolem vás. K vyznání se v názvech a výrazech slouží přehledný slovníček, který je rozdělení na jazyky jednotlivých ras a stručný přehled všech postav, které v knížce najdete, ať už mají jakoukoli funkci a důležitost.

Z celkové propracovanosti knihy je patrné, jak moc fantastická je. Navíc má naprosto nádhernou obálku, která o knize hodně vypovídá a naláká každého, kdo se ještě stále rozhoduje knihu přečíst. Osobně knížku všem doporučuju, protože je to fakt úžasný čtení a jakmile si přečtete první díl, budete chtít další a další až se dostanete úplně nakonec. Sama jsem moc zvědavá, co na nás ještě čeká a jak se s tím autor dál popere a co si pro nás ještě připraví. A vy se o tom rozhodně včas dozvíte. :D