Recenze: Christopher Paolini - Odkaz dračích jezdců 2. - Eldest

2. října 2013 v 19:36 |  Recenzní knihy

Autor: Christophenr Paolini

Ahoj všichni. Dneska vám přináším další recenzi na další díl ze čtyřdílné série Odkaz dračích jezdců. Za poskytnurí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment a už se moc těším na další díly, protože tahle série mě vážně moc baví. I když sem se do ní pouštěla s počátečními obavami a moc šancí sem jí u sebe nedávala. Ale pak sem zjistila jak sem byla hloupá a docela sem si tenhle příběh zamilovala. Tak...a teď se mrknem na to o čem tahle knížka je ne? :D

POZOR!!! KDO NEČETL PŘEDCHOZÍ DÍL AŤ NEPOKRAČUJE DÁL!!! MOHL BY SE DOZVĚDĚT NĚCO CO NECHCE!!!

Po fantastické knížce Eragon, který jak učitě víte, předchází této knížce, sem čekala kde co. Ale to, co nám v tomto pokračování Christopher Paolini nabízí. Navíc se od Eragona docela liší. Na Eragonovi je vidět, že ho psal patnástiletý chlapec - i když musel samozřejmě projít jistými úpravami a tak, ale i přes to je to na knížce poznat - Eldest je oproti tomu dílem vyzrálejšího člověka. Pozorujeme to hlavně na stylu psaní, který je jaksi vytříbenější i na charaktereh postav, ktreré se dost zásadně mění v průběhu celé knihy. Ale knížce to jedině prospělo. Alespoň podle mého skroného názoru.

Zápletka celého příběhu je dost zajímavá s rozhodně zaujme, protože je mnohem akčnější a zapletenější než tomu bylo u prvního dílu. Velkou roli tu má také Roran, jehož osud sledujeme hned v několika částech knihy. A abych řekla pravdu, Roranův příběh sem si oblíbila více než ten Eragonův.Přišel mi takový lidštější a více mne chytil za srdce. :D

Z Eragona se stává dračí jezdec a válečník a řeší naprosto odlišné problémy než Roran, který se snaží dát si do pořádku vlastní život, opravit farmu, o kterou přišel v prvním díle a dokázat řezníkovi Slounovi, že si zaslouší jeho dceru. Navíc musí chránit celou vesnici před nájezd Ra´zaků, kteří všechny obyvatele vyyloženě terorizují. A na všechno je v podstatě sám. Nemá za sebou elfy, trpaslíky a vycvičené válečníky, kteří by ho chránili.

Ale ani Eragona bysme neměli zapomínat, protože on je přeci ten hlavní hrdina celé série, že? Na Eragonovi je hodně pozant jak během první knížky dospěl a jak si plně uvědomil, že na něm a na Safiře závisí celá budoucnost Elegeasie. Je z něj opravdoví bojovník a válečník a přestává být tím mladým, nezávislím a bezstarostným chlapcem, který se toulal po Dračích horách a lovil divokou zvěř.

V Eldestovi je taky pěkně popsán jeho vztah se Safirou, který se samozřejmě vyvýjí a dostává se do takového vyššího levelu Musejí si navzájem věřit, protože život jednoho z nich závisí na životě toho druhého. A stávají se z nich opravdu velcí parťáci a sehraná dvojka, kterou jen tak něco neporazí. Ale samotný Eragon není tak úplně středobodem celé knihy - až na ten konec samozřejmě. :D

Jak už sem psala, tak příběh Eragonova bratrance Rorana mne bavil mohem víc. Je to pro mne větší hrdina než Eragon, protože si se vším musí poradit sám. Nikdo se o něj až zas tak nestará, nikdo ho nehýčká, nikdo ho nehlídá a nikdo až zas tak nestojí po jeho boku jako válečníci bo boku Eragonově. Navíc...kvůli Eragonovi se dostává do dost velkých problémů, se kterými si musí poradit a nějak je překonat, což je bezpochybi děsný.

Knížku si rozhodně přečtěte, protože to rozhodně stojí za to a ačkoli už je tam hodně válek a bojů, myslím si, že si jí užijou i holky a ne jen kluci. :D moc krásně se čte, je akční, napínavá, zajímavá a naprosto vás pohltí. :D Jen doufám, že mě postava Eragona bude pořád bavit, protože v tomhle díle mi úplně nesedl a občas sem ho moc nechápala, ale tak snad se z něj stane fajn kluk, který mě neomrzí. .D Já ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku a už se nemůžu dočkat dalšího dílu. :D