Recenze: Michael Hjorth a Hans Rosenfeldt - Temná tajemství

13. října 2013 v 14:05 |  Recenzní knihy

Autor: Michael Hjorth a
Hans Rosenfeldt

Poskytlo: Knihcenrum

Ahojky lidičkové. To máme ale krásnej den co? :D Já si ho teda úplně užívám...sice s učením, ale i tak je to docela fjn neděle. :D A jak už sem včera slíbila, přináším vám další recenzi na knížku, kterou mi poslalo internetové knihkupectví Knihcentrum na zrecenzování, za což jim moc děkuju, protože je to za 1: naprosto senzační kniha a za 2: je to knížka od Hostu a to už samo o sobě je zárukou toho, že ta kniha bude stát za to. :D A o téhle to platí dvojnásob.

Příběh se započíná v okamžiku, kdy bezestopy zmizí šestnáctiletý bezproblémový chlapec Roger. Jeho matka si o něj dělá obavy, i když ne takové jak by se matka měla bát o s vé dítě. Tak to alespoň připadá komisaři, který se případu ujme. Navíc je víkend a na případ se tak trošku zapomene. Na povrch vyplave až v pondělí. To už je chlapec nezvětný skoro tři dny. Rozjíždí se tedy rychlé a důkladné pátrání při nemž je Roger nalezen v tůni nedaleko města. Byl někým velmi brutálně ubodán. Navíc mu chybí srdce, které se nikde nenajde.

Policie se vydává na stopu bestiálnímu vrahovi. A že to nebude jednoduché je jasné už od začátku. Bez pořádnách stop a důkazů se zločinec hledá jen těžko. Navíc se ukazuje, že i Roger měl své malé tajemství o kterém nikdo nevěděl a které všem značně zkomplikuje vyšetřování.

Obrat v případu nastává v okamžiku, kdy se do něj vloží psycholog Sebastian Bergman, který se do něj pustí s patřičnou vervou a elánem. Sebastian je totiž jedním z největších expertů na sériové vrahy a do duší zločinců se umí patřičně vpravit. Sebastian se sice po smrti své ženy a dcery úplně vzdal policejní práce, ale má své vlastní důvody, proč chce být součástí týmu.

S jeho pomocí se vyšetřovatelům podaří zjistit, že v případu vraždy mladého Rogera hraje jistou roli soukromá škola, kterou navštěvoval a možná i jeho minulost z předchozí školy. Dohnaly Rogera jeho duchové? Jak se ukazuje, je to docela dobře možné, protože ani Palmlövské gymnázium se jeví jinak než se na prvvní pohled může zdát. Ale jak velkou roli sehrála prestižní škola v tak brutální vraždě? A kam se podělo Rogerovo srdce?

Temná tajemství sou naprosto fantastickou, inteligentní a důmyslně propracovanou četbou, která vás jistě zaujme už na prvních stránkách. Velkým plusem (ale i jistou zápornou vlastností) této knihy jsou opravdu hodně kraťoučké kapitoly. Což je super, když sedíte ve škole a máte jen chvilku o přestávce na to se do knihy položit. Kapitolu za pětiminutovou přestávku dáte úplně s přehledem.

Horší to je ve chvíli, kdy ste doma, měli byste se učit nebo jít spát, protože ráno brzo vstáváte. To si pak pořád říkáte ,,ještě kapitolu a budu se učit (případně spát)" a tohle si řeknete jednou, podruhé, potřetí a najednou zjistíte, že sou tři ráno a že ste neudělali vůbec nic. :D Je to naprosto pohlcující kniha, která vás vážně dostane do kolen. :D Jakmile se pustíte do čtení, nebudete se od ní moci odtrhnout. To vám garantuju.

Všechny scény jsou naprosto dokonale promyšlené a zápletka se rozvíjí pomaloučku polehoučku. A na konci na vás vybafne jako čertík z krabičky a naprosto vás dostane. Je to přesně ten druh knížky, že si už už myslíte, že víte, kdo je vrah nebo kdo je fkt velkej záporák, který může být do případu zapleten, ale po pár stránkách, neli odstavcích se ukáže, že ste byli úplně vedle. můžete začít pátrat znova.

Temná tajemství jsou první knížkou, která vznikla ve spolupráci dvou severských autorů Michaela Hjortha a Hanse Rosenfeldta. Podle všeho by knížek od těchto pánů mělo být víc - alespoň podle toho, co mi prozrdila anotace (ve švédsku vyšly už tři knihy z plánované série kriminálních případů - u nás bohužel zatím jen tato jedna, ale předpokládám, že další se jistě chystají) a já se moc těším na další děsivosti, které mi tito pánové nabídnou.

Navíc by i v dalších knížkách měla figurovat postava Sebastiana Bergmana, kterého sem si docela oblíbila - i přes jeho neurvalosti a neomalenosti, kterých se v knížce dopusti. Docela i ta postava přirostla k srdci a em docela zvědavá jestli se v dalších knížkách někam posune nebo ne - přeci jen už se jedná o dost staršího muže, který už má lecos za sebou.No...nechám se překvapit a budu doufat, že to bude milé překvápko. A prý se připravuje i filová verze, na kterou sem opravdu moc zvědavá a těším se až se dostane i k nám

Tuhle knížku si rozhodně přečtěte, protože rozhodně stojí za pozornost. Je to výborně napsaná kriminálka, která vám ale přinese spoustu nových věcí a poznatků než ostatní kriminálky, které jste dosud četli. Je strhující, poutavá, čtivá a naprosto nepředvídatelná. A to je to pravé ořechové. Alespoň podle mého názoru a sem moc ráda, že sem si jí mohla přečíst a navíc jí ještě započítat do knižní výzvy, která se pomalu, ale jistě chvílí ke konci. :D