Recenze: Christopher Paolini - Eldest

9. listopadu 2013 v 10:43 |  Audioknihy
Název: Eldest

Autor: Christopher Paolini

Namluvil: Martin Stránský

Ahojky lidičkové. :D Tak jak se máte? Doufám, že se máte fajn, páč já sem nějaká nechcípaná a neni to úplně vono. :D Ale to bude v pohodě. Teplej čaj, postel a nějaký pěkný čtivo to jistí ne? :D Příští tejden odjíždím na dva dny na slovensko na veletrh, tak se fakt moc těšim a třeba se tam s někym z vás potkám. :D Sem to na to vážně moc zvědavá jaký to bude. Ale teď už k další recenzi, kterou sem si pro vás dneska přichystala. A když to všechno dobře dopadne, přibude dneska večer ještě jedna. :D

Teď vám ale napíšu něco o další audioknize kterou mi poslalo nakladatelství Fragment, za což jim moc děkuji. Jedná se o druhý díl ze série Odkaz dračích jezdců, který už ám dávno přečtení v klasické papírové podobě, ale rozhodla sem se, že si tuhle sérii pořídím i v audio verzi, protože když je člověk nemocnej nebo někam jede, tak je audioknížka docela fjn záležitost. Zvlášť, když jí namluví takovej charakter a simpaťák jakým je Martin Stránský.

Recenzi na tenhle díl si ůžete přečíst na blogu a stejně ste jí už všichni četli, takže vás nebudu zatěžovat nějakou zkrácenou verzí děje. :D To mi příde fakt zbytečný. Řeknu vám jen tolik. I v tomto díle sledujeme poměrně napínavej příběh mladíka Eragona, který získal dračí vejce, porazil mocného čaroděje a teď se učí od elfů jak kouzlit a jak se svým darem Jezdce naložit. :D

Martin Stránský tuhle knížku namluvil s lehkostí a jemností, která je mu jistě vlastní. S cizím jazykem, který si Christopher Paolini vymyslel si poradil, tak jak bych to vážně nečekala - přiznávám, že stejně jako u Eragona i zde jsem v knížce pasážě psané tímto jazykem přeskakovala, protože to bych si vylámala jazyk. Martin Stránský to ale fakt zvládnul naprosto na jedničku a za to mám můj velký obdiv. :D

Eldest se stejně jako Eragon těší velké oblibě u čtenářů což je rozhodně moc dobře. Eragon, jako postava mě docela štval a ač mě v prvním díle docela bavil, v druhém díle už tomu tak nebylo. Ale i o tom už sem psala. :D Zkrátka a dobře sem nesozhlasila v podstatě s ničím, co dělal, jak se hoval, jak jednal a docela si tto u mě rozlil, ale doufám, že se to třeba v příštím díle zlepší.

Jinak je tenhle příběh poměrně dobrým a zábavným pokračováním Eragona a sama sem zvědavá, co nás ještě čeká. Od Fragmentu už mám doma i třetí díl, pěkně v knižní podobě a jak jistě všichni víte, nedávno vyšel i v audioverzi, takže na tu už se opravdu moc těším. :D

A to by bylo asi pro tentokrát všechno. :D Tak se mějte krásně, hodně čtěte, zapojte se do soutěže, kam knížky věnovalo právě nakladatelství Fragment a užívejte si víkend, jak jen to půjde nejlépe. Dneska se ještě můžete těšit na jednu recenzi, kterou zveřejním někdy navečer. :D A na co bude? Tak to se nechte překvapit. :D