Recenze: Christopher Paolini - Eragon

6. listopadu 2013 v 20:04 |  Audioknihy

Název: Eragon

Autor: Christopher Paolini

Namluvil: Martin Stránský

Ahojky lidi. Poslední dobou toho mám zas až nad hlavu, ale i tak vám dneska přináším další z recenzí na audioknížku. Tentokrát to bude recenze na Eragona, kterou mi poslala paní z nakladatelství Fragment za což jim moc moc děkuji. Tuhle audiovku sem si nechala poslat hlavně kvůli tomu abych mohla porovnat, to jak sem knížku četla já s tím, jak jí přečetl a namluvil Martin Stránský. A musim říct, že jeho verze se mi vážně moc moc líbí. :D

O Eragonovi sem vám už psala ve své recenzi na klasickou papírovou knížku, takže se mi moc nechce tu znova psát o čem tehle příběh je. Navíc si stejně myslim, že ste jí už většinou četli, takže je to asi i zbytečný. Komu se tahle knížka nelíbila, nebo ho odradila její tloušťka tak pro ně je možná tahle parádně namluvená audiovka super volbou jak se s dílem Christophera Paoliniho seznámit.

Ten napsal Eragona už ve svých patnácti letech a ač je na příběhu docela poznat, že se tak trochu nechal inspirovat knížkami od Tolkiena, sériálem Hvězdné války a podobnými fantasy a sci-fi záležitosmi, je to moc pěkná kniha, která si svůj status bestselleru rozhodně zaslouží. Na patnáctiletýho kluka je to fakt moc dobrý.

Martin Stránký tuhle knížku převyprávěl s lehkostí a hereckým nasazením jemu vlastním. Krásně poznáte, kdy mluví jen jako vypravěč, kdy jako Eragon nebo Safira či jiná z bytostí, která se v příběhu objevuje. Mění hlas, ton, intonaci...prostě od sebe jednotlivé postavy pěkně a lehce rozeznáte a to knížce dodává na autentičnosti a mám pocit, že vás to i více vtáhne do samotného děje celého příběhu.

Krásně se do jednotlivých postav vžívá a poklonu zaslouží za starověký jazyk. Často krkolomná slova a věty pronáší s takovou elegancí, až posluchači připadá, že řeč plynule ovládá. Takhle bych ty slova rozhodně nedokázala přečíst a přiznávám se, že při čtení knížky jsem je dost často přeskočila. :D

Týhle audioknize prostě není nic vytknout. Je to parádní a fantastický zážitek a hodí se výtečně na dlouhé zimní večery, kdy se vám chce jen zalíst do postele, zavřít oči a nechat se unášet pěkným vyprávěním dokonalého příběhu. :D Nebo když si chcete číst a zrovna vypadne proud a vy se ocitnete v naprostý tmě. :D To se pak už jen zaposloucháte a naprosto nic vám nechybí. :D

Už mám poslechnutý i druhý díl, který je stejně dobrý...na recenzi se můžete těšit už brzo. :D A rozhodně mi nezapomeňte napsat, jestli ste knížku četli nebo poslouchali a jak se vám líbila. A taky se nezapomeňte zapojit od soutěže ,,PADÁNÍ LISTÍ", kde na vám čekají poměrně pěkné výhry. :D