Recenze: Daniel Kubec - Příběhy dospívajících pedofilů

24. listopadu 2013 v 11:30 |  Recenzní knihy

Autor: Daniel Kubec

Vydalo: Youngbook

Poskytlo: Martinus

Ahoj lidičkové. Tahle recenze měla být už včera, ale nějak nebyla nálada na to psát, takže vám jí naservíruju až dneska. Včera se mi nechtělo vůbec nic - ani si číst, což už sem považovala za hooodně velkou krizi. Ale dneska už je to lepší, takže si tu připravim i nějaký články na další dny v tejdnu, protože vůbec nevim, jestli bude čas psát.

Knížku, kterou bych vám dneska chtěla představit jsem dostala na zrecenzování od knihkupectví Martinus, za což jim moc děkuji, protože je to vážně moc zajímavé čtení, které bych doporučila všem bez rozdílu. Jedná se totiž o několik zpovědí mladých lidí, kteří už v raném věku zjistili, že jsou jiní než ostatní. Nepřitahují je osoby stejného ani staršího věku, ale děti. Jsou to pedofilové.

Každou z výpovědí napsal vždy ten člověk, o kterém právě čtete, což je naprosto super, protože jedině tak se můžete patřičně vžít do jejich pocitů zmatku, smutku, zmatenosti i zakázané lásky, kterou během svého života prožili a stále prožívají.

Na téhle knížce se mi hrozně líbil fakt, že se pokouší bořit jisté mýty, které společnost vůči takovýmhle lidem má. Spousta lidí si představí pedofila jako někoho, kdo unáší malé děti, zavírá je do temných a vlhkých sklepů a tam je znásilňuje a týrá. Skutečnost je ovšem poněkud jiná. I když ano, i tyrani se mezi nimi najdou, ale těch je jen minimum.

Všichni vypravěči se naopak snaží se svou sexuální orientací žít co nejlepší, nejplnohodnotnější a nespořádanější život, jakého jsou schopni. Snaží se dětem pomáhat ať už jako kantoři, vedoucích dětských táborů a skautských oddílů nebo jako sociální pracovníci, kterým se děti mohou svěřit se svými trápeními. A to jsou přeci samé záslužné činnosti ne?

Na konci některých příběhů najdete i kontakt na daného psavce, takže ho můžete kontaktovat a ujasnit si některé věci ohledně jeho orientace a příběhu, který jste právě dočetli. A to se mi také velice líbilo. Dává vám to možnost dozvědět se o těchto lidech víc, porozumět jim, pochopit je… I když se mezi námi můžou najít i takoví blbečkové, kteří toho z¨smíš zneužijí, než využijí, ale já pevně doufám, že to není případ čtenářů tohohle blogu.

Osobně knihu všem strašně moc doporučuju, protože je to jedinečné kniha, která se jen tak nevidí. Dokonce si myslím, že kdyby nepředčítala ve školách a o tomhle tématu se mluvilo trochu z jiného pohledu, než jaký na něj má většina lidí, bylo by to všechno mnohem jednodušší. Takže si jí určitě přečtěte. Stojí to za to a navíc je to o věci, o které by se mluvit vážně mělo.