Recenze: Teraz Boučková - Šíleně smutné povídky

25. listopadu 2013 v 15:25 |  Audioknihy

Autor: Tereza Boučková

Namluvila: Teraze Boučková

Ahoj zlata moje. Dneska sem si pro vás přichystala další recenzi na další z mnoha audio knížek, které se mi v poslední době dostávají do rukou. A to hlavně díky mojí spolupráci se společnosti Radioservis, za což jim z celého srdce moc děkuji. :D A dneska bych se ráda zabývala audio knížkou od Terezy Boučkové ,,Šíleně smutné povídky".

Tuhle knížku jste určitě už někde zaregistrovali - minimálně na jiných knižních blozích nebo v knihkupectví na regálu. Je to takové pěkná, modrá uzounká knížečka, která přímo láká k tomu, abyste si jí přečetli. Proto sem byla vážně moc ráda, že mi jí paní z Radioservisu poslala namluvenou na cédéčku, protože na nějaký čtení teď moc nemám čas - i když se snažím si ho udělat. :D

Byla sem na ní vážně moc zvědavá, protože recenze na klasickou, papírovou knížku byly moc pěkný a pochvalný. A docela mne mrzelo, že jsem si z ní neodnesla to, co jsem čekala. Ne že by byly povídky špatné, to ne. Byly naprosto vynikající a strašně moc se mi líbily - k nim nemám vůbec žádný výhrady. Problém byl spíš v tom, jak byla knížka namluvená.

Šíleně smutné povídky namluvila sama autorka téhle úžasné knížky, což sem z počátku považovala za plus, protože sem si říkala, že ona nejlíp bude vědět, jak která z postav mluví, jakou používá intonaci, dikci… Říkala jsem si, že se víc do svých postav vžije - když už si je vymyslela a psala o nich. A to se bohužel nestalo.

Celkově mi ten poslech hodně připomínal mojí bývalou učitelku na dějepis. U ní sme vždycky všichni usínali, protože to byl tak monotonií, jednotvárnej a uspávací výklad, že ač ste se snažili neusnout, stejně ste neměli šanci a zalomili ste hned při prvních větách, které nám řekla. :D

A přesně tak byla načtená i tahle, jinak naprosto fantastická, knížka. Jednotvárný hlas Terezy Boučkové mi dal pořádně zabrat abych se na povídky vůbec mohla soustředit a neusnout při nich. Knížku předčítala bez jakékoli dikce, změny tonu a často sem měla pocit, že snad ani neklesá hlasem na konci vět a neklade důraz ani na čárky mezi větami nebo na tečky, kde mi měla klesnout hlasem.

Z tohohle důvodu mají u mne povídky strašně velký mínus a myslím, si že rozhodnutí autorky, nebo někoho, kdo má tyhle věci na starosti, nebyla úplně nejšťastnější volba. Kdyby jí namluvil někdo, kdo se svým hlasem umí zacházet nebo by si na čtení dával víc záležet - což si o paní Boučkové v tuhle chvíli moc nemyslím - bylo by to rozhodně lepší a knížku bych si užila daleko víc.

Jinak k povídkám jako takovým nemám sebemenší výhrady. Byly to krásně napsané, poutavé a mnohdy k pláči smutné příběhy, které vos rozhodně chytnou za srdíčko. Rozhodně si přečtu i papírovou knížku, protože si myslím, že tak si je ještě více užiju a budu z nich mít ten pravý zážitek. :D A vy si je rozhodně přečtěte taky, protože to stojí za to. Je to fakt moc pěkně napsaná kniha, kterou byste neměli přehlídnout.