Recenze: Christopher Paolini - Odkaz dračích jezdců 3. - Brisingr

3. prosince 2013 v 16:14 |  Recenzní knihy
Největší obrázek výrobku Brisingr – měkká vazba

Autor: Christopher Paolini

Zdarééééééc. Sem tu zas a se mnou další recenze. Ste rádi? Já pevně doufám, že jo a bez dlouhých štráchů se do toho dáme co vy na to? :D Ještě vlastně ne. Ještě vám chci pár věcí. :D Chci vám připomenout, že máte posledních pár dní na to, abyste se zapojili do soutěže. Cen y věnovalo nakladatelství Fragment a sou to vážně docela pěkné kousky. Něco málo sem přidala i já z vlastních zdrojů. Takže hurá do toho a nezahálejte. :D Zítra vás snad čeká ještě jedna recenze a na pátek bych ráda připravila ještě jednu, aby se to na blogu trochu hnulo. :D A teď už k té knížce.

Jak už ste z názvu recenze poznali, bude se jednat o recenzi na třetí díl série Odkaz dračích jezdců, tedy na Brisingr. Tenhle díl se mi ze všech třech, které jsem zatím četla, líbil snad úplně nejmíň, což mne dost mrzí, protože jinak je to vážně super série. No…budu doufat, že poslední díl to nějak vykompenzuje.

Na tenhle díl sem se vážně těšila a očekávala sem od ní fakt hodně, ale úplně se nepředvedla v tom nejlepším světle. Bylo jasné, že tam nějaký ten boj, okupování a takových věcí bude, ale na můj vkus tam toho bylo až moc. Jasně…měla sem to tušit už jen proto, že jí napsal chlap a hlavním hrdinou je taky kluk, ale přece jen tam toho bylo až příliš. Ale kluci tohle určitě ocení. :D

Líbilo by se mi to víc, kdyby tam byly víc rozvinuté vztahy jednotlivých postav a jejich role v příběhu. Není to úplně špatná kniha to v žádném případě ne, ale předchozí dva díly se mi zkrátka líbily víc no… Myslím si, že kdyby byla knížka poloviční, užila bych si jí daleko víc. Ale tak to se nedá nic dělat, že?

Knížka má samozřejmě i svoje klady, které to všechno docela vylepšují. Například se dozvídáme, že některé z postav, které jste mohli mít za mrtvé, úplně tak mrtvé nejsou, což mi udělalo velkou radost. :D Parádní je taky scéna, kdy se Eragon dozvídá pro něj docela podstatnou a pro nás doslova šokující informaci. Strašně ráda bych vám řekla jaká to byla, ale nechci tady moc spojlerovat. :D Jen si to pěkně přečtěte sami jo?

Já už se moc těším na závěrečný díl a doufám, že to bude ten nejlepší závěr celé série, jaký si jen fanoušci ,,Odkazu" mohou přát. Tuhle sérii sem si hrozně moc zamilovala a před Christopherem smekám klobouk, že něco takového vymyslel. :D Hodně jeho práci oceňuju, protože vymyslet si vlastní svět, jazyk a vůbec všechno co k fantasy patří se sice může zdát úplně jednoduché, ale opak je pravdou. Věřte mi. Vím to z vlastní zkušenosti. :D

Brisingr si každopádně přečtěte, protože je fajn pokračování celé série. Hlavně se nenechte odradit její tloušťkou. Taj e úplně nepodstatná - i když je tomuhle dílu spíš na škodu, ale zas mne neberte moc vážně, protože každý na to může svůj vlastní názor. A nemusí se shodovat s tím mým. :D Zatím se mějte blaze, užívejte toho předvánočního času a hlavně hodně štěte.