Recenze: Francis Scott Fitzgerald - Velký Gatsby

15. prosince 2013 v 16:00 |  Audioknihy

Autor: Francis Scott Fitzgerald

Namluvil: Filip Čapka

Drahouškové, jak jistě už všichni víte, navázala jsem nedávno spolupráci se společností Radioservis, které vydává audio knížky. Od nich už jich mám pěknou řádku a na většinu už si můžete přečíst i recenze. Já jim opět moc děkuju za všechny audiovky, které mi poslali - naposledy to byly dvě, které přišly v pátek a já už se vážně moc těším na to, až si je pustím. :D

Dnešní recenze je věnovaná audiovce ,,Velký Gatsby", kterou jsem nedávno doposlouchala. Stejně jako Forresta Gumpa, na kterého už najdete recenzi na blogu, jsem ho dostala jako bonus k ,,Ženě v kleci", kterou právě poslouchám a ,,Písečnému muži", kterého už sem doposlouchala a na recenzi se tak můžete brzo těšit. :D A pokud bych měla být upřímná, tak se mi Velký Getsby moc nelíbil.

Od tohohle příběhu jsem si slibovala docela dost, ale zkrátka a dobře nenaplnila moje očekávání. Sice sem jí celou doposlouchala, protože nemám ráda, když odložím knížku - v tomto případě audio knížku - jen tak, aniž bych jí dokončila, ale v podstatě sem vůbec nevěděla o čem to celé je. Vůbec nic mi tenhle poslech nedal a kdybych si znovu nepřečetla anotaci, vlastně ani nevím, o čem tenhle příběh byl.

Tenhle fakt samozřejmě nemá na vině Radioservis ani společnost One hot book, které audio knihu vydalo, ale autor, který mne prostě nedokázal zaujmout. A to ničím, co se běhěm příběhu událo. Nebyla tam žádná velká akce, zápletka mi taky nic moc neříkala a ani vypravěč příběhu ani hrdina samotný mi k srdci nijak nepřirostli. Hrozně mne to mrzí, protože vždycky, když se mi do rukou dostane špatný příběh, který se mi nelíbí a nebaví mne, je mi z toho vždycky tak trochu smutno. L Ale to se prostě stává…

No… a o čem, že tenhle příběh vypráví? To vám teď ve zkratce povím. Spíš napíšu. :D Děj začíná několik let po první světové válce, kdy mladý Nick Carraway z amerického středozápadu, který je vypravěčem příběhu, přijíždí do New Yorku, aby zde na burze vydělal nějaké peníze. Zabydlí se na ostrově Long Island na Západním Vejci blízko výstavné rezidence tajemného mladého milionáře Jaye Gatsbyho.

Nick se setkává se svojí hodně povrchní vzdálenou sestřenicí Daisy, vdanou za Nickova známého Toma Buchanana. Jay Gatsby, který Daisy miluje Nicka požádá, aby mu s ní zprostředkoval setkání. Buchanan má milenku Myrtle, která tragickou náhodou skončí pod koly Gatsbyho auta, které řídila Daisy. Myrtin manžel Wilson pokládá za viníka Gatsbyho a chce prokázat jeho vinu.

Víc vám vážně neprozradím. Jednak bych už hodně spojlerovala a jednak si to fakt až zas tak nepamatuju, což přikládám za vinu tomu, že to byla fakt docela nuda. Vážně sem od toho očekávala mnohem víc a popravdě, jsem docela zvědavá na film, který bych ráda viděla, když už se kolem něj dělá takový humbuk. :D A jak ste na tom s Velkým Gatsbym vy? Četli ste? Viděli ste film? Líbilo se vám to? :D Nezapomeňte mi to napsat jo? :D

TÍmto se s vámi pro dnešek loučím a pokusím se v týdnu napsat ještě nějakou recenzi nebo článek. :D Mějte se jak chce, užívejte si ty poslední dny do Vánoc a těšte se na Ježíška. :D Já se teda těším moc. :D Co ste si přáli pěkného? A jaké pečete cukroví? :D Podělte se o tom se mnou a ostatními čtenáři jo, :D Určitě budeme všichni rádi za každej nápad. :D