Recenze: Mimi O´Connorová - Město z kostí - Oficiální filmový průvodce

15. prosince 2013 v 10:50 |  Recenzní knihy

Autor: Mimi O´Connorová

Vydalo: Knižní klub

Poskytlo: bux.cz

Ahoj lidičkové. V první řadě se chci moc omluvit, že sem o sobě zase celej tejden nedala vědět, ale teď toho mám až nad hlavu a navíc máme doma jisté potíže, které je potřeba řešit a docela mě dostávájí, takže na blog vážně moc času není.:(

Ale za chvíli sou Vánoce tak počítám s tím, že už to bude všechno lepší a budu se vám víc věnovat. Jo? :D Dneska na vás čekají dvě recenze. Tou první je tahle, která se bude věnovat filmovému průvodci k filmu ,,Město z kostí", tou druhou bude recenze na audio knižku ,,Velký Gatsby", která se mi teda moc nelíbila. Ale o tom až později. :D Teď už se vrhnem na toho průvodce.

V první řadě moc děkuji Míše z knižního klubu, která mi knížku poslala. Udělala mi tím fakt velkou radost. Od ní mám doma ještě jednu knížku, na kterou se brzy chystám - přes Vánoce bych jí moc ráda přečetla. :D Už se na ní fakt těším, protože vypadá moc dobře a docela mne mrzí, že na ní teď nemám moc času. Ale svátky sou 14 dní, takže času na knížky bude haba děj. :D

Město z kostí čet snad každej ne? Já teda jo a docela se mi to líbilo. Na další díly sice nedošlo, ale určitě se do nich jednou pustím. I film viděla už spousta lidí. Já teda ne, protože když ho u nás v kině dávali tak sem to prošvihla, ale o to víc sem si užila tohohle filmového průvodce. Nevěděla sem jak byl film udělanej, jak moc dobré byly jednotlivé scény a tak a tahle kniha mne na film docela nalákala. :D

Dozvíte se z ní fakt všechno, co by vás mohlo zajímat. O celkovém natáčení, hercích, režisérovi, speciálních efektech a přípravě celého filmu, která rozhodně nebyla jednoduchá. Člověk by si ani nepomyslel, kolik práce dá vyrobit opravdu věrohodné prostředí, které je v knížce tak pěkně popsáno a nezkazit tak fanouškům téhle série zážitek z knihy, kterou všichni, kteří šlo na film, jistě četli. Protože všichni moc dobře známe ten pocit, kdy je film jiný než kniha. To dokáže člověka naštvat. :D

Z téhle knihy se krásnou, poutavou, ale i poučnou četbou dozvíte, jak se dělá film. Jak se vybírají herci a kolik času, práce a peněz takováhle sranda stojí. Což je fakt moc super, protože o to víc si budeme práce filmařů, režisérů, scénáristů i herců více vážit a film si tak ještě víc užijeme. Alespoň podle mého názoru, který se mnou samozřejmě nemusíte sdílet. :D Celý průvodce je doslova plný fotografií z celého natáčení i z celkového filmu což se mi vážně moc líbilo, protože to bylo pěkné a příjemné zpestření doprovodného textu. :D

Já se na film určitě podívám hned jak ho třeba u nás v kině zase budou dávat - v což teda moc nedoufám - nebo jakmile ho budou vysílat v televizi. Knížka se mi fakt docela líbila, i když si myslím, že si před filmem budu muset dát re - fading abych si to všechno pěkně oživila.

To by bylo pro tentokrát asi všechno. :D Pokud ste viděli film - a já věřím že jo, protože kromě mě už ho viděl fakt snad každej - tak mi určitě napište jak se vám líbil, jestli k němu máte nějaký výhrady a co ste řikali na knížku. :D Vaše názory mě fakt moc zajímají a znamenají pro mě další inspiraci, nebo nápady. :D Mějte se famfárově, hodně čtěte a pište mi. :D