Recenze: Grégoire Delacourt - Seznam mých přání

8. ledna 2014 v 19:41

Autor: Grégoire Delacourt

Přátelˇé, kamarádi, knihomolové a knihomolky, vřele vás vítám u své další recenze. Tentokrát se podíváme na knížku od nakladatelství Host, kterému tímto moc děkuji za poskytnutí recenzního PDFka a už teď se těším na další knížku, kterou si od nich budu moci přečíst, protože Host je naprosto super nakladatelství a jeho knížky mne zatím nikdy nezklamaly. :D

No a dneska se mrknem na knížku s názvem Seznam mých přání, kterou jsem s napětím očekávala, protože podle anotace a promo materiálů, které od Hostu pravidelně dostávám vypadala vážně moc dobře a od francouzských spisovatelů jsem ještě nic nečetla. Teda pokud nepočítám báseň Závěť od Fraincoise Villona, kterou jsem si vybrala jako jednu za maturitních knížek. :D A vážně moc se mi líbila.

Seznam mých přání je opravdu uzounkou knížečkou, která vás pobaví, potěší a pohladí na duši. Je to takové to milé odpočinkové čtení, které je úplně ideální k počasí a ročnímu období, které u nás momentálně vládne. Nejlepší je, když si k ní uvaříte nějakej dobrej čaj a zaleze to pelechu. Tam se totiž čte úplně nejlíp. :D

Co byste dělali, kdybyste vyhráli ve sportce obrovskou, ale opravdu obrovskou sumu peněz? Co byste si koupili? Jak byste s takovou částkou naložili? Podělili byste se o ní se svými blízkými nebo byste si jí hamounsky nechali celou pro sebe a nikomu o ní neřekli? Změnili byste radikálně svůj život? Je to parádní představa ne? A představte si, že hlavní hrdince Jocelyne se takového štěstí skutečně dostalo. Ale je to vážně takové štěstí, jak se to zprvu zdá být?

Hlavní hrdinkou knížečky Seznam mých přání je, jak už bylo řečeno, Jocelyne, přezdívaná zkráceně Jo. Jo je hrdou majitelkou galanterie a podobně jako většina z nás také poměrně slavnou a známou blogerkou pohybující se ve světě mody. A to i přes to, že má do postavy modelky a manekýnky poměrně daleko. Je to už starší žena, která vychovala dvě děti a nyní žije už jen se svým manželem Jocelinem, rovněž přezdívaným Jo. Tohle mi přišlo vážně docela vtipný ne? :D

Žijí si poměrně skromným a poklidným životem dvou lidí, kteří už jsou spolu dost dlouho na to, aby z jejich vztahu vyprchala taková ta prvotní láska a neutuchající touha po tom druhém, ale tak nějak jim tenhle způsob života vyhovuje. Večer se dívají na televizi, Jo si vypije své nealkoholické pivo a Jo píše na svůj blog o nejnovějších trendech a způsobech šití nebo pletení. Večer ulehnou do stejné postele, možná si občas chvíli povídají, když Jo neusne u televize a další den oba vyrážejí do svých zaměstnání.

Jo však stále sní o něčem větším, krásnějším, naplňujícím. Po nějakém kouzlu, které byj í vytrhlo ze spárů každodenního stereotypu a letargie, která je s Joem oba obklopuje. A pak, jako zázrakem vyhraje přes 18 milionů ve sportce, kterou si vsadila jen tak z hecu a popudu svých kamarádek, které si sázejí pravidelně každý týden a pak sní o pohádkovém životě, který jednou, snad, budou moc i vést. A ejhle!!! Ono to vyjde. Jo si teď může pořídit, na co si jen vzpomene.

Tahle knížka se mi opravdu strašně moc líbila. Je na ní poměrně zvláštní, že ač je hlavní hrdinkou zralá žena, napsal jí muž, což mne vážně překvapilo, protože úplně krásně vystihl veškeré pocity a dojmy, která taková žena jako je Jiocelyne v určitých situacích cítí. Navíc vytvořil vážně moc pěkný a čtivý příběh o tom, jak se vám život, který není zrovna podle vašich představ, může doslova z hodiny na hodinu velice radikálně změnit, a jak se s touhle změnou musíme nějak vyrovnat a naučit se s ní žít. A že vyhrát před 18 milionů je změna opravdu veliká. :D

Tuhle knížku vám můžu tedy jedině doporučit, protože je vážně moc čtivá, vtipná v některých situacích možná trochu absurdní a ukrývá v sobě velkou pravdu o životě. Je to knížka o životě úplně obyčejné ženy, která není ničím výjimečná, ničím extra fantastickým nevyniká a prostě se na ní najednou usměje štěstí, o kterém ani nedoufala.

Nebude se líbit asi všem, což je pochopitelné, ale já jsem z ní byla naprosto nadšená a jsem moc ráda, že jsem jí od Hostu dostala a že jsem si jí mohla přečíst. Na tuhle knížku se vážně vyplatilo počkat. Takže si jí rozhodně přečtěte, protože je to vážně úžasná a i poměrně uzounká knížka, která vám vážně nezabere moc času. Za jedno se do ní fakt začtete - přečetla jsem jí za jedno sobotní odpoledne - a jednak je to fakt knížka, která vás okouzlí. Takže s chutí do toho vážení přátelé. :D