Recenze: Jana Richterová - Zahrada 1. - Sféra

14. ledna 2014 v 19:55 |  Recenzní knihy

Autor: Jana Richterová

Vydalo: Kruh

Poskytlo: Knihcentrum

Přátelééé opět další dost večerní recenze, kterou dlužim už docela dlouho, což mne samotnou fakt strašně mrzí, ale ve škole je to teďka naprosto k zešílení. Dneska se nám naštěstí uzavřely známky, pololetní testy jsou dopsány a já mám konečně zase jednou pořádně čas na to si jí číst a věnovat se i blogu. :D Dneska se podíváme na knížku Zahrada - Sféra, kterou mi poskytlo knihkupectví Knihcentrum, za což jim moc děkuji a moc se omlouvám za zpoždění, které s recenzí mám. :(

Knížka Zahrada - Sféra je první knihou z připravované pětidílné série od autorky Jany Richterové. Vybrala jsem si jí na základě docela zajímavý anotace, která mne vážně hodně zaujala a i vzadu na obálce jsem se o knížce dočetla poměrně zajímavé a dost lákavé věci. :D Z počátku jsem se do ní, ale nemohla úplně začíst, ale po nějaké třetí, čtvrté kapitole se mi začala vážně hodně líbit a nebejt těch děsů do školy, tak by mě od ní nikdo neodtrhl. :D

Jana Richterová nám svou prvotinou přináší velice čtivý, poutavý a jakýmsi zvláštní a neokoukaným způsobem fantastický a magický příběh, který vás rozhodně zaujme. V první chvíli se vám může zdát, že jde o příběh naprosto obyčejných lidí, kteří jsou stejní jako my. Postupem času ale zjišťujeme, že tomu tak zdaleka není. Sympatický a poměrně charismatický Michal není tak úplně obyčejným psychologem, kterým se z počátku zdá být a ani krásná a svérázná Mara není jen tak ledajaká fotografka.

Setkáváme se i Nikolajem, kterému nikdo neřekne jinak než Kolja, majitelkou bistra a milovnicí dobrého a estetického jídla Annou nebo docela zvláštním Tomášem. Každý z nich má své tajemství, které se snaží před ostatními ukrýt, ale v okamžiku, kdy se jejich životy navzájem střetnou a prolnou je jasné, že všechny tajnosti musí ven a nic nesmí být zamlčeno.

Tahle knížka byla opravdu moc dobrá a strašně moc mne bavila. Je to zvláštní, krásné a zajímavé čtení, které se vám zaryje do paměti, a na postavy budete ještě dlouho vzpomínat. Já osobně se už moc těším na druhý díl s názvem Zahrada - Lovec, který vyjde doufám brzo, protože bych se ráda dozvěděla, co bude se všemi postavami dál a jak se celý příběh bude nadále vyvíjet.

Ještě jednou moc děkuji knihkupectví Knihcentrum, za to, že mi knížku poskytlo ke zrecenzování. Za poslední dobu - a po tom velkém fiasku s knížkou Nebezpečná láska - to bylo vážně moc příjemné a úžasné počtení, které mne naprosto nadchlo a pohltilo. A strašně moc potřebuju vědět, jak to bude s tím velkým bílým psem. :D Ten bude určitě ještě hodně důležitej.

Knížku vám proto můžu jedině doporučit, protože si v něm rozhodně najdete alespoň jednu postavu, která vám přiroste k srdci a kterou si naprosto oblíbíte. U téhle knížky to totiž ani jinak nejde. :D A pokud máte rádi tajemno, lehké fantastiko a takové ty zvláštně magické příběhy, kde si tu magičnost musíte tak trošku najít, protože pro každého se možná bude skrývat v něčem jiném, tak si Sféru rozhodně přečtěte. Za mě rozhodně palec nahoru a to nejlepší hodnocení jaké mohla dostat.