Recenze: Kateřina Petrusová - Nepřítel mého nepřítele

15. ledna 2014 v 10:43 |  Recenzní knihy

Autor: Kateřina Petrusová

Ahojky drahoušové. :D Tak jak se máte při středě? Půlka tejdne v háji, víkend v podstatě za dveřmi a s ním i čas na to si jít zase pořádně číst. :D Juksem zrovna ve škole a docela se tu nudim - nebejt toho, že mám sebou knížku tak nevim co bych tu jinak dělala. :D Takže dneska pravděpodobně zkoncuju s Lovkyní snů a v pátek se můžete těšit na recenzi. :D Docela teď jedu ne? Každej den článek, to už se mi dlouho nepovedlo. Tak si toho važte, protože kdo ví, kdy zase budu mít takhle plodný období. :D

Ale dost keců a dem na to ne? Dneska se mrknem na knížku Nepřítel mého nepřítele, což je druhý díl ke knížce Nebezpečná láska od Kateřiny Petrusové, která se mi vážně děsně moc nelíbila - nepochvalnou recenzi si můžete přečíst na blogu v sekci Recenzní výtisky. :D Do druhého dílu jsem se tedy pouštěla s jistými rozpaky, protože už sem tak nějak věděla, co mám očekávat.

A abych pravdu řekla…opět teda nic moc. Od téhle série sem si vážně slibovala něco naprosto odlišného. Sice to bylo o trošku lepší než první díl, protože se tam té mafie objevovalo přeci jen o trochu víc, než v první knížce, ale ani tak mne knížka nijak zvlášť nenadchla. V nejbližší době by měl vyjít ještě třetí díl a do toho už se rozhodně nezačtu. Je přeci tolik jiných knížek, které mne baví víc, tak proč marnit čas s něčím, co mi vůbec nic nedá, ne?

Abyste byli ovšem obraze, tak něco stručně o ději. Hlavní hrdinkou tohohle příběhu je policistka Joan, která je při jedné tajné akci prozrazena. A ne jen tak někým - její objevitelem je Tor, "drogový krále", který jí doslova zabodne hlaveň pistole do zad. Ušetří však její život a pomalu a tiše vyčkává na svou příležitost. A ta nastane. Jak také jinak že.

Stane se tak v okamžiku, kdy Tor unese její malou dceru Amy. Ne že by jí chtěl zabít, znásilnit, prodat nebo něco takového - co bych tak trochu čekala - to teda fakt ne. Požaduje od Joan maličkou službičku. Její dceru pustí pod podmínku, že půjde a zabije jeho nepřítele Roberta Bavettu. Joan se tak musí rozhodnout, co udělá.Přistoupí na Torovu podmínku, ím mi zákonitě přišla o svou policejní čest a možná i o odznak, nebo přijde na jiný způsob jak dostat svou dceru zpět?

Nepřítel mého nepřítele není zase tolik špatná kniha, jak jsem původně - a po přečtení prvního dílu - očekávala, takže mne docela překvapil. I tak to ale nebylo nic extra a čtení mne ve finále až zas tak moc nebavilo. Zkrátka a dobře…o mafiánech jsem četla mnohem lepší knížky. Tahle knížka mne jen utvrdila v mém přesvědčení, že podobný typ knih píšou lépe muži než ženy, které nemají moc v lásce nějaké krvavější scény, dramatičnost, děsivost a hrůznost zločinů, které takový mafiáni páchají. Nedá se holt nic dělat no…i takové věci se stávají a ne každá knížka musí nutně zaujmout všechny.

Já každopádně moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku a už teď se těším na nějaké další a snad i lepší knihy, které si z jejich bohaté nabídky budu moci vybrat, přečíst a zrecenzovat. :D Vy se mějte pro dnešek co nejlíp a určitě mi napište, jak se vám obě knížky Kateřiny Petrusové líbily a co třeba teď právě čtete. Fakt moc mě to zajímá, tak s chutí do toho lidi. Mějte se famfárově. :D