Recenze: Sigurdardottir Yrsa - Ohnivý anděl

27. ledna 2014 v 15:53 |  Recenzní knihy

Autor: Sigurdardottir Yrsa

Ahoj přátelé. Celej tejden sem se vám neozývala za což se vážně moc omlouvám, ale ve škole to teď byl hotovej blázinec - před pololetím a tak to vždyť to znáte. Ale sem tu a za chvíli prázdniny takže bude děsně času na čtení a blog. :D Dneska se mrkneme na jednu naprosto super knížku, kterou sem měla na zrecenzování od Metafory, za což jim děsně moc děkuju, protože se mi fakt moc líbila a bylo to vážně hodně zajímavé a napínavé čtení. :D

Tou knížkou je Ohnivý anděl od poměrně známé islandské autorky Sigurdardottir Yrsa (bože je to je děsný méno….neumim to ani vyslovit, natož pořádně napsat) :D Na obálce knihy je napsáno, že je to ,,Nejlepší příběh od dob Přeletu nad kukaččím hnízdem", což ovšem může být trochu zavádějící. Knížka, podle které byl natočen film ,,Přelet nad kukaččím hnízdem" se totiž jmenuje ,,Vyhoďme ho z kola ven" - mimochodem moc doporučuju. Je možné, že je myšleno jako odkaz přímo na film, ale osobně si myslím, že na knížce by měl být spíše odkaz na další knížku - je ale možný, že to byl jistý marketingový tah, protože málo kdo zná tuhle super knížku, ale film viděl snad každý. :D No ale to zase odbočuju někam, kam sem nechtěla. :D Takže zpátky na stromy a ke knížce o které je tu řeč. :D

Ohnivý anděl je rozhodně moc dobře napsaná a napínavá kniha, která může ,,Přeletu" směle konkurovat. Její děj se točí kolem vyhořelého ústavu pro postižené, který lehl popelem před několika lety. Jako podezřelí se tehdy jevil jeden z pacientů, za což byl také odsouzen a umístěn do jiného zařízení pro delikventy s psychickými poruchami. Jeden z místních pacientů (který je na rozdíl od ostatních poměrně inteligentní, i když je to dost solidní psychopat…) je však přesvědčen, že tomu tehdy bylo úplně jinak a požádá o znovu přezkoumání tohoto případu. Toho se ujímá advokátka Tóra Gudmundsdóttir. A zjišťuje (jak také jinak), že tomu tehdy mohlo být úplně jinak a že se ve zdech ústavu odehrávaly věci, které by raději nechtěla vědět, natož zažít na vlastní kůži.

Ohnivý anděl je vážně moc moc moc napínavý a zajímavý příběh, střihnutý mystikou a tajemnem, což je mi vážně moc líbilo. Příběhu to dodávalo na zvláštnosti a kouzlu, které je pro mne u dobré knihy vážně hodně důležité. A Ohnivý anděl takovouhle knihou rozhodně je. Alespoň podle mého skromného názoru, který se s tím vaším samozřejmě nemusí shodovat.

Od autorky tohohle thrilleru jsem zatím nic jiného nečetla, takže tohle byla moje premiéra. Určitě si od ní ale moc ráda zase něco přečtu, protože její styl psaní je hodně pěkný a poutavý a rozhodně se vám bude zamlouvat stejně jako mě. :D Proto vám jí můžu jedině doporučit. Je to vážně moc dobře napsaná kniha, která vás uvede do světa, který je nám ,,normálním" lidem skrytý. Do světa postižených a jejich myšlení a toho, co se může stát, když si s takovými lidmi ostatní dělají co chtějí. Takové jednání totiž může mít mnohdy katastrofální následky…a v tomto příběhu jsou více než děsivé.