Recenze: David Mitchell - Atlas mraků

22. února 2014 v 10:38 |  Audioknihy
David Mitchell Atlas mraků
Název: Atlas mraků

Autor: David Mitchell

Namluvil: Kryštof Rýmský, Jan Zadražil, Kristýna Frejová, Jan Vlasák, Jana Stryková, Jan Herget (archivář), Martin Stránský

Ahoj zlatíčka. Moc se omlouvám, ale škola mne teď zaměstnává víc než bych chtěla a tak sem to poslední dobou moc nezvládala. :( Ale teď je víkend, tudíž čas na to, urovnávat resty a tresty. Takže s chutí do toho a půl je hotovo. :D Dneska tedy recenze na audiovku Atlas mraků, kterou mi poslala společnost Radioservis, za což jim moc děkuju, protože je to naprosto úžasné dílo a určitě si ho seženu i v klasické papírové podobě. :D

Atlas mraků je jakýmsi mišmašem několika příběhů, které se odehrávají v různých, historických období, což je samo o sobě hodně zvláštní nemyslíte? (Mimochodem jedno to období je naprosto scifózní, protože se odehrává v dááááávné budoucnosti) Navíc se ty příběhy tak nějak navzájem ovlivňují, jestli se to tak dá říct, což je taky docela zajímavý. :D
Ono je dost těžký o týhle knížce, v mém případě tedy audioknížce, něco psát, protože se bojim, abych neprozradila něco, co vám prozradí celou zápletku některého z příběhů - tak moc je tahle knížka zvláštní. Ale pokusím se vám alespoň trošičku nastínit, jak je to celé pojaté, i když si myslím, že už jí několik z vás četlo. :D

V podstatě se tu setkáme s celkem šesti postavami, které jsou pro celou knihu dost klíčové. Tito hrdinové se v příbězích musí potkat se svými vlastními slabostmi chybami minulosti a s úkoly, které zkoušejí jejich statečnost. Boj proti systému se rozpíná od problému otrokářství, emancipace žen a zakázané homosexuality, přes politické zločiny až po společenskou revoluci.

Atlas mraků je vážně hodně zvláštní poutavá a hlavně moc dobře napsaná kniha, takže je jasné, že i její audiovize není v žádném případě hrůzná. Každou část knihy navíc namluvil jiný herec, což dává na audiovém provedení téhle knížka na ještě větší zajímavosti, zvláštnosti a atraktivnosti. V rolích jednotlivých postav tak můžete slyšet třeba Kryštofa Rýmského, Jana Zadražila, Kristýnu Frejovou a další.

Já jsem moc ráda, že jsem si tuhle knížku mohla poslechnout v takhle herecky krásně obsazení a myslím si, že teď, když sáhnu po klasické knize, tak v každém z příběhů uslyším právě toho daného herce s jeho intonací, barvou hlasu i celým přednesem. A moc se na to těším. :D

Pokud pořád váháte zda po téhle knížce sáhnout, tak to určitě udělejte, protože je vážně nádherná a promyšlená záležitost a určitě si sežeňte i její audiovizi, která je naprosto dokonalá. :D Já tedy ještě jednou moc děkuji Radioservisu, za poskytnutí recenzního cédéčka - teda spíš cédéček, protože Atlas mraků je tak rozsáhlý a bohatý, že se na jedno cédéčko nevejde - a s vámi se budu těšit zase u nějakého dalšího článku.