Recenze: Viktor Dyk - Krysař

11. února 2014 v 10:54 |  Recenzní knihy
krysar_3D
Název: Krysař

Autor: Viktor Dyk

Vydalo: Omega

Poskytlo: Omega

Ahoj drahouškové moji? Tak jak se vám líbilo včerejší video? No já pevně doufám, že jo a že se těšíte na nějaká další….zkusím brzy něco vymyslet. Teď ale moje první recenze pro nakladatelství Omega, se kterým jsem nedávno navázala spolupráci, za což sem strašně moc ráda, protože se tak dostanu ke své oblíbené klasické literatuře a budu vám o ní moci napsat. :D

Prvním výtiskem, respektive výtisky, od tohohle úžasného nakladatelství je Krysař, o kterém vám napíšu teď a Zabiják, který bude buď v pátek nebo o víkendu. Těšíte se? :D Já už mám obě knížky přečtené a sem strašně ráda, že je můžu mít doma, protože sou to vážně skvosty, které jsou úžasné nejen svým obsahem, ale i nádhernými obálkami. A teď už dost řečí a dem na to ne? :D

Příběh o Krysaři zná asi každý, alespoň myslím. Každému snad alespoň jednou četla mamka nebo babička pohádku bratří Grimmů o Krysaři, který přichází do města Hameln. Všemi odsuzován, všemi zavrhován, nepochopený odsuzovaný a opuštěný. Spousta lidí zná tuhle krásnou pohádku o tom, jak vyhnal krysy ze zamořeného města a když mu starosta odmítl zaplatit, odvedl lidem jejich děti. A vrátil je až tehdy, když dostal celou částku své odměny. Tohle zná každém. A nesnažte se mi tvrdit, že ne. Stejně bych vám to nevěřila. :D

Viktor Dyk ovšem celý příběh pojal naprosto jinak, pravděpodobněji a ve verzi pro rodiče. A tak, jak se doopravdy traduje. :D Ano, Krysař skutečně přichází do jakého si města, které zde však není jmenováno aby z jeho zamořených ulic vyhnal krysy, které všem jenom škodí. A ano měšťané mu odmítají za jeho práci, která prý byla příliš snadná za jeho práci zaplatit. A ano, Krysař skutečně z města odchází aby ukul krutou pomstu.

Ale je tu ještě někdo. Krásná starostova dcera Agens do které se tento tajemný a zajisté velice charismatický muž zamiluje. A ona se zamiluje do něj. A je tu ještě někdo. Hloupoučký rybář Sepp, kterému všechno dojde až druhý den. Pro náš příběh je ovšem Sepp velice důležitý. :D A jako v každé pěkné knize, i zde samozřejmě přichází zvrat. A to pořádný.

Jak to všechno dopadne vám neřeknu, protože to už byste si knížku nechtěli přečíst. A já bych si moc přála abyste si jí přečetli, protože je to nádherný dílo, které za přečtení rozhodně stojí. Je to kouzelný, magický a naprosto fantasticky vykreslený příběh, který se vám zaryje hluboko pod kůži.

Já osobně mám příběh o Krysaři snad úplně nemračí se všech legend, které jsem kdy četla. Četla jsem ho snad milionkrát a nespočetněkrát viděla i parádní muzikál, který má na svědomí Daniel Landa - na ten se taky rozhodně podívejte, protože je uchopený zase z trochu jiného pohledu - i když podstata příběhu zůstává stejná.

Já ještě jednou moc děkuji nakladatelství Omega, které mi knížku poskytlo ke zrecenzování a už se vážně moc těším na další super klasiky, které si budu moci přečíst a napsat jim o vás. A třeba vás některá z těchto knížek zaujme a i vy si jí přečtete. A o to mi de. :D A pokud ste četli Krysaře, tak mi určitě napište jak se vám líbil, protože mě to vážně moc zajímá. :D