Recenze: Emma Hart - Game 1 - Hrej hráčem

22. března 2014 v 19:51 |  Recenzní knihy

Autor: Emma Hart

Vydalo: Galatea

Poskytlo: Galatea

Ahoj lidičky. :D Dneska se podíváme na první knížku od nakladatelství Galatea, kterou jsem měla tu čest recenzovat. Takže tímto lidem z Galatei moc děkuju za poskytnutí recenzního výtisku i za navázání spolupráce. Jak už asi víte, je tohle zbrusu nové nakladatelství, takže na svém kontě zatím nemá moc knížek, ale ty, co hodlá vydat nebo už vydalo, jsou naprosto úžasné a myslím si, že rozhodně stojí za přečtení. Spolu s knížkou Hrej hráčem mi od Galatei přišla ještě knížky Hlasy chaosu, na kterou se chystám už hodně brzo, protože vypadá vážně božsky. Takže se můžete těšit. :D Tak a teď už dost keců a dem se mrknou, jak se mi líbila knížka Hrej hráčem.

Abych to uvedla na pravou míru. O Galatee jsem se dozvěděla na blogu u Rodaw, kde zrovna v jednom videu o tomhle nakladatelství mluvila a představovala právě knížku Hrej hráčem. Já sem v té době akorát čerstvě navázala s tímto nakladatelstvím spolupráci a psala jsem si o knížku Hlasy chaosu, které měly teprve vyjít. No a protože se mi dost líbilo, co Rodaw o knížce Hrej hráčem říkala, tak jsem napsala do nakladatelství jestli by mi jí nemohli přihodit do balíčku k první knížce. Což skutečně šlo, takže sem si jí mohla přečíst a udělat si na ní vlastní názor. No a jak, že se mi tahle knížka líbila?

Začátek a prostředek byl naprosto super. Hodně se mi ten nápad se sázkou a celou hrou líbil a i to, jak se autorka snažila vyvrcholení knížky natáhnout a oddálit tak dobu, kdy se konečně naplní číst sázky, mi přišlo fakt moc fajn. :D Jen bych vynechala pasáž ke konci knížky, kdy všechno vyjde najevo a oba hrdinové jsou z celé situace nešťastní a fňukají, místo toho, aby se snažili s tím něco udělat. Hlavně u Bradena mi to přišlo strašně nechlapský a ztratil tak u mě body, které u mě dostával během celého příběhu.

No a o čem, že ta knížka vlastně je? To by se možná hodilo říct, co? Ať víte, o čem mluvim. :D No…zkrátka a dobře…Hrej hráčem je knížka o dvou vysokoškolácích. Ona je čerstvá studentka, která nemá moc zkušeností s láskou (ani duševní a ni tou tělesnou) on je oproti tomu dokař jak má být. Ona ho nesnáší, on jí chce dostat do postele. A tak sem v hlavách jejich kamarádů zrodí nápad. Ona se vsadí se svýma kamarádka, že ho dostane do postele a odkopne, tak jak to dělal on ostatním slečnám a on se s těmi svými vsadí o to samé. A to naprosto nezávisle na sobě. :D

A jak je vám už asi jasný, tak se to celý zvrtne a pro oba to po nějaké době přesně být hra. To si ovšem nechtějí přiznat, takže se dostáváme do kruhu, kdy jeden po druhém děsně vzdychají, ale ani jeden z nich nechce prohrát. Až potud to bylo naprosto supr. Až do doby, než to celý praskne a tim pádem se to celý pokazí. A pak nastala ta děsná nudná pasáž plná vzdychání, slz, výčitek, vzteku a podobnejch ptákovin, který nikam nevedly. V tu chvíli sem se fakt trochu nudila, ale jelikož se jednalo o pár posledních stránek, tak se to dalo přežít. :D

Knížku všem doporučuju, protože je to dobře napsaný a fajnový oddechový čtení, který není nijak složitý a nezabere vám moc času. Knížka se čte fakt sama a to z několika důvodů - docela velká písmenka, malá tloušťka a docela poutavý děj, který vás (až na tu poslední pasáž) nebude nudit. Zároveň to však není takový ten druh četby, který vás nutí číst dál a dál dokud nezjistíte, jak to dopadne. Je to docela předvídatelný, ale taková má podle mě dobrá oddechovka bejt, takže no problémo. Během přípravy na maturu to je docela fajn čtení, který je odlehčený a pobaví.