Recenze: Aladin - 2012 a dál...

8. dubna 2014 v 9:42 |  Recenzní knihy

Autor: Aladin

Vydalo: ???

Poskytlo: Knihcentrum

Ahooooooj sem tu zase. :D Máte radost? Dneska to bude recenze na knížku, kterou jsem dostala od knihcentra, kterému tímto moc děkuju za poskytnutí recenzního výtisku, protože zrovna tahle knížka je vážně hodně zajímavá a bylo to docela poučný, příjemný a obohacující čtení, který mi fakt hodně dalo. Upozorňuju ovšem předem, že to není nic, co by bavilo každého, a že nad touhle knížkou budete fakt muset přemýšlet. Odměnou vám ovšem bude velkej vnitřní rozvoj a klid a naučíte se spoustě věcem rozumět víc, než tomu tak je doposud.

No ale abych tu jen planě nekecala. Tahle knížka není žádná beletrie ani se nezabejvá rokem 2012 a koncem světa, jak by se podle názvu mohlo zdát. Název má od toho, že byla napsána, během roku 2012 a části roku 2013 a pojednává o chápání a vnímání času, o tom jak ho ovládnout, jak se stát jeho pánem, jak ovlivnit svojí budoucnost, vyrovnat se s minulostí a o tom, jak vylepšit přítomnost. Nedá vám rady do života, ale docela pěkně a nenásilně vám ukáže, jak se na různé věci dívat, jak si je vyložit a jak je alespoň částečně ovlivnit nebo s nimi naložit, tak aby na nás měly co nejlepší dopad.

Není to jednoduché čtení, to přiznávám, ale po tom, co sem přečetla celého Odyssea od Jamese Joyce, sem přesvědčená o tom, že přečtu všechno. :D Je to knížka plná citátů, historickejch poznatků, úkazů a událostí, který samozřejmě krásně zapadají do celkového kontextu knihy.

Nad čtením týhle knížky sem strávila dost času a k některým kapitolám sem se občas vrátila, protože sem postě měla nutkavou potřebu to udělat a musim říct, že mi v předmaturitním hektickém období dost pomohla se nějak pozitivně naladit a moc tomu okolnímu stresu nepodléhat - ne že bych si to do tý doby nějak hodně brala, ale i při samotnym čtení sem pozorovala, že začínám přemejšlet trošku jinak a že je mi tak nějak líp. :D

A to se mi na knížce líbilo snad úplně nejvíc. Ač se jedná o naučnou literaturu, tak je to hodně posilující a obohacující čtení, který vás v žádnym případě nebude nudit a spíš vás tak nějak hodí do pohody a takovýho toho vnitřního klidu. Já mám takovýhle knížky hrozně ráda a ty citáty, kterýma je prokládána se k jednotlivejm kapitolám úžasně hoděj. Sice je to občas dost filozofický a tak, takže se nad tim fakt musíte zamyslet, ale rozhodně to stojí za přečtení. Fakt vřele doporučuju. :D