Recenze: Leonard Rosen - Hlasy chaosu

6. dubna 2014 v 19:00 |  Recenzní knihy
Název: Hlasy chaosu

Autor: Leonard Rosen

Vydalo: Galatea

Poskytlo: Galatea

Ahojky lidičkové. A krásnou neděli všem. Jak ste si užili víkend? Já sem si trochu odpočinula od školy, protože už toho mám vážně dost, hodně sem si četla, dneska slavila svůj svátek a tak nějak jsem relaxovala a nabírala síly na pondělí. No a teďka, když už je na vysedávání venku na sluníčku trošku zima a začíná se smrákat, tak vám napíšu recenzi na nejnovější knížku, která nedávno vyšla u úplně nového nakladatelství Galatea. Od tohohle nakladatelství jsem měla už jednu knížku, a sice ,,Hrej hráčem", na kterou už je recenze pár dní na blogu, takže se můžete podívat. A teď se podíváme na druhou knížku, tedy na ,,Hlasy chaosu", kterou jsem nedávno dočetla.

,,Hlasy chaosu", jsou hodně zajímavou, napínavou a hlavně docela zamotanou knížkou, která se mi líbila o něco víc, než knížka ,,Hrej hráčem". Je to taky úplně jiný žánr, který mi tak nějak sedl a čtení téhle knížky mě vážně hodně bavilo. Je to něco na pomezí detektivky, thrilleru a takového toho lehkého psycha, kdy nevíte, co vás ještě čeká a na každé stránce čekáte nějaký překvapení, který většinou přijde - což je naprosto super-

Hlavní postavou téhle knížky je příjemný, sympatický staroušek Henri Poincaré, prosík ve svém policajtském oboru. Henri se momentálně snaží přijít na, kdo zabil poměrně uznávaného a slavného matematika Jamese Fenstera. No a hlavně je důležité, proč ho někdo zabil. To je snad všem jasná, že jo? :D Chudák Henri však nemá ani páru o to, co ho v případu všechno čeká a jak moc velký dopad bude mít na jeho rodinu. A navíc…je tu ještě jeden zloun z jeho minulosti, kterého Henri kdysi dostal za mříže za několikanásobnou brutální vraždu - a je jasné, že se tahle šílenec chce pomstít. A to i z poza zdí vězení, kde je uvězněn.

Musim řct, že tahle knížka mě fakt hodně bavila. Byla hodně překvapivá, což se mi moc líbilo, protože sem se u ní nenudila. Není to takový ten typ knížky, jejíž děj je strašně předvídatelný, kdy už v půlce knížky - ne-li dřív, víte, kdo je vrah nebo, kdo za to všechno může a proč to dělá. A takovéhle knížky já mám ráda a dokážu je ocenit. Hlavně v dnešní době, kdy, najít dobrou a opravdu kvalitní knížku podobného ražení, je vážně oříšek. :D

Jak sem tak pochopila, tak je tahle knížka ze série, která by měla vyprávět právě o Henrim, což mi příde jako fajn záležitost a dost se těšim na další knížky od tohoto autora. Myslim si, že nás ještě mile překvapí a doufám, že se z něj nevyklube takový ten spisovatel, co píše jen proto, aby psal. To mě pak nebaví. :D Víte, co myslim?

A co se mi opravdu líbilo, byly fotografie, které jsou do textu vsazeny. Hlavně v okamžicích, které jsou věnovány právě Jamesovi, který se zabíval docela zajímavou teorií, která se mi moc líbila - a to matiku fakt nemám ráda. :D Bylo to straně příjemný najít občas na stránce obrázek, o kterém se zrovna mluvilo a tak nějak se člověk dostal víc do příběhu a do mozku samotného Jamese, protože to byl fakt génius. Ale to zjistíte, až se do knížky začtete. To se prostě nedá popsat, jak moc mi ta jeho teorie přišla super. Navíc sem jí díky těm obrázkům víc pochopila, takže sem aspoň zhruba věděla o čem čtu a o čem je zrovna řeš. A to by se líbilo každýmu ne? :D

Jestli ste měli už tuhle knížku v ruce, ale váhali ste nad tím, zda si jí koupit/půjčit a přečíst a neudělali ste to, tak to koukejte napravit, protože je to vážně bomba. A slibuju vám hodně překvapivý závěr, který se vám bude rozhodně líbit. Tahle knížka prostě stojí za přečtení. Takže se po ní mrkněte a rozhodně si jí přečtěte, protože je to super makabrozní, originální a úžasné čtení, které se vám bude rozhodně líbit. Já tímto moc děkuji nakladatelství Galatea, že mi knížku poskytlo a moc se těším na jejich další knížky. Zatím páčko a asi saze zejtra u další recenze ne? :D