Recenze: Bohumil Hrabal - Bambini di Praga 1947

6. května 2014 v 20:01 |  Audioknihy
Bohumil Hrabal Bambini di Praga 1947

Autor: Bohumil Hrabal

Namluvil: Oldřich Kaiser

Ahojky přátelé a čtenáři. V první řadě bych vám chtěla strašně moc poděkovat, za přízeň, kterou mi prokazujete, za komentáře, které na blogu v poslední době přibyly a v neposlední řadě za spoustu nových odběrů, které se objevily na youtobe kanálu. :D Dělá mi to hroznou radost a jen mne to utvrzuje v tom, že to, co dělám, má nějakej smysl, a že všechna ta práce, kterou do blogu vkládám není úplně zbytečná a že to má fkt smyl. Takže velikánské díky vám všem. DÍKY!

Tak to by byla veliká děkovačka na úvod a teď něco k článku, který se nachází na dalších odstavcíh tohohle příspěvku. Dnes si povíme něco o další z mnoha audioknížek, kterou jsem dostala na zrecenzování od společnosti Radioservis, se kterými mám domluvenou spolupráci. Tentokrát se bude jednat o namluvenou knihu Bohumila Hrabala Bambini di Praga 1947, kterou namluvil Oldřich Kaiser. Za sebe musím říct, že mě Hrabalovi knížky moc nebavěj, ale říkala jsem si, že nebude od věci si něco z jeho tvorby vyzkoušet v audioverzi s tí, že mě to třeba bavit začne. No a v podání Oldřicha Kaisera...to už prostě stálo za zvážení. Nemyslíte? :D

Bambini di Praga je několika dílná povídka, která ač se odehrává v době, která příliš komická není, se snaží dívat na životy a příběhy hrdinů - party falešných pojišťováků - s nadsázkou, nadhledem a humorem, který je mnohým Hrabalovým knihám vlastní. Hlavní část téhle novelky, která je součástí Hrabalovi povídkové sbírky Pábitelé, se odehrává v malm městečku u vody o benátské noci a postupně se dostáváme i na pražskou periférii a nakonec v zahradě ústavu pro choromyslné v "Kateřinkách".

Během celé novelky sledujeme osudy již zmiňované party alešných pojišťováků, jejichž oběťmi se stávají především malí živnostníci, kteří jim lehce naletí. Jak už jsem psala, je všechno podáno dost humorně a tak nějak odlehčeně, čemuž ještě více pomáhá právě humorný hlas Oldřicha Kaisera, který je komik sám o sobě. :D

Musím říct, že tahle knížka, nebo spíš novela, ať jsem přesní, je vážně moc pěkně namluvená a bavila mě víc, než když jsem jí četla. Což jsem vážně moc osenila, protože díky Radioservisu se mi víc přiblížila tvorba Bohumila Hrabala, která mě jinak vážně moc nebavila. Takže audiokniha splnila mé očekávání a to je myslím to hlavní, co by měla splňovat ne?

Ještě jednou tak děkuji společnosti Radioservis za to, že mi audioknížku poslalo a vám všem jí můžu jedině doporučit. Určitě mi nezapomeňte napsat, zda jste i vy po nějaké audiovce sáhli jestli se vám líbila a vůbec jakýkoli dojmy, pojmy a názory na audioknihy. Fakt mě to zajímá a budu jedině ráda, když se tu rozvyne nějaká diskuse. :D

A mám pro vás ještě jednu informaci. Připravuji pro vás nová videa do projektu ,,Týden z knížkou", který vymyslela Rodaw, která mě taky tak trochu přesvědčila k tomu, abych tahle videa začala natáčet. Takže od tohohle týde se každou neděli můžete těšit na nová videa o tom, co čtu, co jsem dočetla a co se chystám číst. Doufám, že vám to něco přinese a že vám budu moct doporučit nějaké nové knížky, které vás zaujmou a třeba si je i přečtete.

Tak a to je pro dnešek všechno. Já jdu dočíst Kostičas, abych vám mohla napsat, jak se mi tahle knížka líbila a pak bych se ráda koukala na ,,Vyšší princip" - no doufám, že neusnu. :D Ještě jednou vám děkuju za přízeň a podporu - doufám, že vám to vydrží - a přeji vám všem hodně úspěchů a pěkných knížek, které se vám dostanou do rukou. Mějte se krásně a zatím AHOOOOJ!!!