Recenze:J. D. Robb - Smrtící hrátky

11. května 2014 v 10:39 |  Recenzní knihy

Autor: J. D. Robb

Ahojky přátelé, konečně je tu dlouho slibovaná recenze na knížku Smrtící hrátky, kterou už mám strašně dlouho přečtenou, ale dokopat se k napsání recenze byl fakt oříšek. :) Ale konečně je to tu a vy si tak můžete přečíst článek o tom, jak se mi tahle knížka líbila. Já každopádně moc děkuju nakladatelství Metafora za to, že mi tuhle knížku poskytlo ke zrecenzování i za další knížku, kterou už mám doma a kterou už chci začít brzo číst. :) Ale o ní až později. Teď už Smrtící hrátky a můj vlastní názor na tuhle knížku. :)

Pro mne byla tahle knížka prvním seznámením s tvorbou této autorky a musí říct, že to bylo docela dobré počtení i když její styl psaní mi až zas tak nesedl, takže nevím jestli si od ní ještě něco přečtu. Tahle knížka patří do strašně sáhodlouhé série s názvem ,,Smrtící", kterou spojuje jedna a tatáž postava - detektiv Eva Dallasová, která se s plným zaujetím, elánem a odhodláním vrhá do dalších případů. Samozřejmě sledujeme i její soukromý život, který mi teda dost unikal, protože jsem z téhle série nic nečetla - i to možná hraje jistou roli, proč mi knížka moc nesedla, ale za to si můžu sama. :(

V této knížce se vydáváme po stopě bestiálního vraha, kterého nebude snadné chytit a jeho vinu mu dokázat - to je ale určitě všem jasné, ne? Jinak by to nebyla ta opravdová a napínavá detektivka. :) Všechno samozřejmě začíná objevením těla. Tentokrát je tímto tělem zavražděný prachatý chlapík Thomas Anders. Ten je nalezen mrtvý na posteli ve svém bytě. No a je tu ještě jeden detail. Je svázaný - to by samozřejmě každého přivedlo na myšlenku, že se jen někomu dost vymkly jisté sexuální praktiky, ve kterých si libuje spoustu lidí - ale postupem času vyplývá najevo, že to tak úplně nebylo.

A aby toho nebylo málo objevuje se další tělo, které prokazuje sice ne úplně totožné, nicméně podobné prvky. A nastává dost jasná otázka, která je snad v každém detektivním příběhu. Má obě vraždy na svědomí jeden a tentýž vrah, který má evidentně jisté sexuální koplexy, nebo jsou obě vraždy čistě náhodné a mají je na svědomí dva různí lidé?

Je fakt, že tahle knížka je docela dobře napsaná, ale přišlo mi, že pracuje s dost okoukanými a ohranými prvky. Ale je fakt, že vymyslet něco novýho je asi dost těžký - zvlášť pokud se jedná o takovýhle žánr. Smrtící hrátky jsou každopádně docela dobrou oddechovou knížkou, která vás bude bavit a u které si docela dobře odpočinete po dlouhém dni v práci nebo ve škole.

Já osobně se zatím nechystám na další knížku od téhle autorky, protože její styl mi až zas tak nesedl, ale třeba za čas, až nebudu mít co číst se na nějakou další knížku třeba podívám. :) Ale to je zatím ve hvězdách, protože je tolik knížek, který bych chtěla číst, že mám nejmíň na rok úplně vystaráno. :) Navíc se blíží Svět knihy, takže počítám s tím, že si odtud přivezu mrak dalších knížek, které budu tak nějak upřednostňovat, před tím, co si zas až tak moc přečíst nechci. :) A to by bylo pro dnešek všechno. Dneska se ještě můžete těšit na první video do Týdne s knížkou, které zveřejním někdy odpoledne nebo k večeru. :) Zatím se mějte krásně, hodně čtěte a užívejte si krásné neděle. :)