Recenze: Jiří Kajínek - Můj život bez mříží

27. května 2014 v 11:45 |  Recenzní knihy

Autor: Jiří Kajínek

Ahoj zlatíčka moje věrný. :) Ráno sem přidala fungl nový video a teďka vám přináším tenhle článek. Bude to netradičně recenze a tentokrát na hodně super knížku, kterou mi poskytlo nakladatelství Fragment, za což jim hrozně moc děkuju. Je to knížka o Kajínkovi - no v podstatě je to jeho knížka o něm samim, protože se jedná o jeho autentické vyprávění, které se natáčelo, a pak ho lidé s Fragmentu přepsali. A je to fakt parádní čtení. :)

No a o čem, že tahle knížka v celku je? Najdete v ní shrnutí Kajínkova života až do doby, než ho dostali a zavřeli - takže název knihy ,,Můj život bez mříží" je dost výstižnej. :) Díky tomuhle dílku se dozvíte, jak nejslavnější český vězeň vyrůstal, jaké měl dětství, dospívání, jaké vztahy v rodině měli a spoustu dalších zajímavých informací, které vám pomůžou trochu víc nahlédnout do života tohohle zajímavého člověka.

Já osobně sleduju jeho případ - viděla sem film a nějaký dokumenty a rekonstrukce plus sem přečetla dost článků - a myslim si, že to, za co je odsouzenej, neudělal. :) Ale to je čistě můj názor se kterym nemusíte souhlasit. A právě proto sem byla moc ráda, že nakladatelství Fragment připravilo takovouhle knížku, kterou navíc sepsal sám Kajínek, protože je to pro všechny větší šance se o něm něco dozvědět a proniknout víc do jeho života a myšlení. A to se mi na ní vážně moc líbilo.

A víte, co bylo ještě super? Dvě věci. Tou první je úžasná obrazová a fotografická příloha, která vám pomůže se nějak víc zorientovat a nakouknout od míst, kde se jeho vyprávění odehrává. A tou druhou věcí byla přiložená kartička s fotografií obálky knihy, kterou můžete Kajínkovi zaslat a on vám jí podepíše a pošle zpátky. Super ne? Už sem to i udělala a dokonce jsem k tomu připadala i dopis, protože když už se může něco takovýho poslat, tak ať je to ve velkym stylu ne? Doufám, že mi brzo odepíše. :)

Tak a co říct k závěru? Tahle knížka je fakt super a už teď vychází i v audioverzi, kterou namluvil....no kdo jiný než Kajínek sám. :) Takže tu bych si taky ráda brzo pustila, protože si myslim, že se díky tomuhle jen prohloubí zážitek z celé knížky a víc si to užiju. :) A vy si knížku taky rozhodně přečtěte, protože to fakt stojí za to. :)

A to je pro dnešek vše přátelé. Mějte se blaze, hodně čtěte a užívejte života, dokud to de. Protože nikdy nevíte, kdy vám někdo oddělá nebo jestli vás náhodou za pár hodiny nebo minut nepřejede náklaďák, že jo? :D Páčko a já se zítra zase ozvu s něčím novým.