Recenze: Pavel Kohout - Katyně

15. května 2014 v 20:37 |  Recenzní knihy
Katyně
Název: Katyně

Autor: Pavel Kohout

Vydalo: Academia

Poskytlo: Academia

Ahojky zlatíčka moje!!! Mě se po vás tak stejskalo. Víte jak sem řikala, že budu mít na vás teďka víc času? To sem byla ale naivní co? Poslední článek je z neděle a to sem měla v plánu dát sem každej den něco. :/ Takže se opět omlouvám a slibuju, že se polepšim. A tentokrát to myslim fakt vážně. Zítra odjíždím na Svět knihy, takže se tam s některýma z vás možná uvidim. Už teď sou ale nastavený články až do neděle, takže si budete mít co počíst. A samozřejmě se pak můžete těšit na nějakej report z veletrhu.

No a dneska se takhle k večeru mrkneme na knížku, která je dost velkou klasikou - alespoň pro mě. Jedná se o knížku Katyně od Pavla Kohouta, kterou sme četla už před děsně dlouhou dobou, ale prostě sem nebyla schopná dokopat se k napsání recenze. Ono to není moc jednoduchý čtení, takže sem to musela nejdřív trošku strávit. No ale te´d už vim co bych vám k ní tak chtěla říct, takže dem na to ne? :D

Tuhle knížku jsem si vyžádala na zrecenzování od nakladatelstív Academia a sem moc ráda, že sem si jí mohla přečíst, protože sme se o ní bavili ve škole a přišlo mi, že by to mohla bejt fajn knížka, která by se mi mohla líbit. A taky že jo. :D Ale uznejte,…komu by se nelíbila knížka o holce, co studuje na kata? Já bych na takový studia šla hned. :D

Po celou dobu knížky sledujeme osudy všech žáků katovnické školy až po jejich závěrečnou zkoušku. Hlavní protagonistka přitom po celou dobu neřekne ani slovo - ani nekvákne. Fakt!! Nekecám. I tohle mi přišlo dost super a myslim si, že je to dobrý lákadlo. Pronese jednu jedinou větu - a to v úplném závěru celé knížky, ale to, co řekne, hovoří za vše. Je to tak výstižný, že už k tomu není nic, co byste chtěli dodat.

Ačkoli by se mohlo zdát, že je tahle knížka zdlouhavá, nudná a moc popisná - což teda trošku je, ale ne tak jak si mnoho lidí myslí - je to naprosto super věc, která se mi fakt nehorázně líbila. Lízinka - hlavní hrdinka románu mi byla od začátku sympatická i přes to, že neřekla ani slovo. Měla docela šťávu a byl to přesně ten druh hrdinky, které mám ráda. Sice tichá, zamlklá, ale s pořádnym žárem v těle, kterej se projeví až v naprostém závěru, kdy už nečekáte, že se nějak výrazněji projeví.

Z mnoha důvodů - ať už pro výbornej námět, super zápletku, vynikající vyvrcholení, ale pro docela dobrou čtivost (i když to asi není knížka úplně pro každého, to přiznávám), bych knížku vřele doporučila naprosto všem, kterým nevadí náročnější četba.

Já ještě jednou moc děkuji nakladatelství Academia, že mi poskytlo knížku na recenzi a už teď se těším na nějaké novinky z jejich distribuce. A vy si Katyni rozhodně přečtěte. Fakt to stojí za to. :D