Recenze: Anders de la Motte - Bubble

15. června 2014 v 9:40 |  Recenzní knihy
Název: Bubble

Autor: Anders de la Motte

Vydalo: Knižní klub

Poskytlo: Knižní klub

Čauky knihomolové!!! Tak jak se máte? Konečně se nám trochu ochladilo co? Já zítra nastupuju na brigádu a budu tam až do noci, takže si pro vás nachystám pár článků dopředu, abyste si měli co počíst. Videa do Týdne s knížkou teďka nebudou, protože nemám na co natáčet, ale potom se můžete těšit na jedno pořádný a dlouhý video, kde vám ukážu všechno, co sem za tu dobu, kdy sem točila, naposledy přečetla. Takže se nebojte. V podstatě o nic nepředete. :D

No a na co se můžete těšit dneska. Tentokrát to budou dvě recenze a to na knihu Bubble od úžasnýho spisovatele Anderse de la Motteho a pak ještě na knížku Nenávist až za hrob, což je druhý díl do série Noční lovci, do které jsem se konečně po děsně dlouhé době - co jsem přečetla první díl, tak jsem na ní nešáhla - pustila. A ještě vám přidám jedno video, ale to bude překvapení jaký. :D Takže se pohodlně usaďte a dem na to lidičkové moji drazí.

A v tuto chvíli se podíváme na knížku Bubble od naprosto fantastickýho spisovatele Anderse de la Motteho. Já moc děkuju Míše z knižního klubu, že mi knížku na zrecenzování poslala, protože sem si jí mohla nejen přečíst a napsat na ní tuhle pochvalnou recenzi, ve které budu na tuhle knížku pět ódy na radost, ale navíc sem si jí mohla nechat - spolu s prvním (Game) a druhým dílem (Buzz) podepsat přímo od autora, který zavítal na veletrh svět knihy.

Musim říct, že Bublle je naprosto famózním zakončením celé téhle série, která rozhodně stojí za přečtení. Náš, všem už jistě dobře známí, hrdina H.P. se pořád ještě snaží přechytračit zákeřnou a lidi ničící Hru do jejich ž spletitých sítí se dostal. Což si ovšem provozovatelé Hry nechtějí nechat líbit a sledují H.P. na každém rohu - alespoň on si to myslí, i když realita může být úplně jiná.

Opět se tak dostáváme do spletitého chumlu konspirací, úkladů, zabíjení a nebezpečí, které hrozí nejen jemu, ale i jeho sestře Rebece, která je do celé situace zapletená víc, než by jí bylo po chuti. Navíc i ona se musí vyrovnávat se svými problémy normálního života, což jí celou situaci nijak neusnadňuje.

No a co na nás v téhle knížce čeká? Tak především se dozvíte, že ač to vypadalo, že Hra na H.P. zcela zapomněla, není to tak úplně pravda. Jednoho dne k němu vtrhne policie a obviní ho z terorismu - samozřejmě v tom má prsty Hra a především Pořadatel. H.P. je jasné, že se z toho jen tak nevykroutí a začne spřádat plány, jak s Hrou nadobro skoncovat. A není v tom sám. Hru se snaží dostat mnohem víc bývalých hráčů než jen on sám. No a co myslíte, jasně že se spolu spřáhnou a začnou vymýšlet ten nejlepší způsob jak Pořadatele dostat a položit ho na lopatky. Jde jen o to, kdo přežije a kdo z boje vyjde jako vítěz.

U většiny knížek, které mají víc dílů se občas - ne vždycky samozřejmě - stane, že děj začíná být nudný, scény a problémy se opakují a začíná to být dost nezáživné a nudné. To se vám ovšem u série Geim nestane, protože je to tak netypická a námětově neokoukaná série, že se u ní prostě nudit nemůžete. Popravdě, za celý svůj knihomilský život jsem se s ničím podobným nesetkala. Postavy jsou dokonale promyšlené a zápletka tak úžasná, promakaná a neprokouknutelná, že se budete sami na konci divit. Rovnou vám řeknu, že nic není tak jak to vypadá a jestli si třeba budete už v půlce knížky myslet, že víte, kdo za tím vším stojí, tak se plete - zaručeně je to někdo úplně jiný.