Recenze: Eva Gabrielssonová a Marie-Françoise Colombaniová: Milénium, Stieg a já

16. června 2014 v 18:00 |  Recenzní knihy
Milénium, Stieg a já
Název: Milénium, Stieg a já

Autor: Eva Gabrielssonová
Marie-Françoise Colombaniová

Ahooooj. Tak jak si užíváte den? Někdo je v práci (jako já) někdo je ve škole, někdo už se možná fláká. :D Ale i tak si každej najdeme čas na dobrou knihu, že jo? A já bych vám jednu z nich chtěla představit a doporučit vám jí. :D Tou knížkou je docela dojemný, poučný a roztomilý počin Eva Gabrielssonová - dlouholeté partnerky úžasného spisovatele Stiega Larssona, kterého určitě všichni znáte jako autora fantastického Milénia - a jestli ne, tak si to koukejte přečíst, protože lepší severskou detektivku s prvky thrilleru nenajdete.

Já každopádně moc děkuju nakladatelství Host, že mi tuhle knížku poskytlo ke zrecenzování, protože mám Stiega moc ráda a díky téhle uzounké knížce sem se mohla dozvědět něco o tom, jaký člověk to vlastně byl - což je pro fandu nějakého autora vždy fajn zážitek, ne? :D

Díky Evě Gabrielssonové se tak dozvíte, že Stieg nebyl jen úžasný spisovatel, ale také úžasný člověk, který neměl zrovna dvakrát lehký život. Nahlídleme trochu do jeho dětství, které prožil pouze se svými prarodiči, kteří ho vychovali jak nejlépe uměli, prožijeme s ním jeho studentská léta, setkání s osudovou ženou Evou a samozřejmě se dozvíme i mnoho o Miléniu, které jeho osobu proslavilo víc, než by si byl možná přál.

Eva Gabrielssonová ve své knize vzpomíná na dvaatřicet let společného života po boku tohohle úžasného, ale zvláštního muže, se kterým prožila značnou část svého života - a to už od útlého dětství. Žili sice ,,na hromádce" a taky trochu ,,na psí knížku", protože neměli moc peněz - až do vydání Milénia samozřejmě - a navíc nebyly nikdo papírově oddáni. Což má za následek to, že Eva nemá žádné právo na Stiegovo dědictví a musí se jen dívat na to, jak s ním všichni bezohledně a nehorázně komerčně nakládají. A i když se proti tomu snaží bojovat, nevypadá to, že by tenhle boj s vyšší mocí měla kdy vyhrát. Ale já jí rozhodně budu držet palce, protože tohle by si Stieg nepřál.

Pokud se vám líbilo Milénium a chtěli byste zjistit něco málo z autorova života, je tahle knížka přesně pro vás. Mě kolikrát i rozplakala, protože to opravdu ani Eva ani Stieg neměli jednoduchý a i přes to dokázali něco naprosto úžasnýho. Vypěstovat si krásnej a harmonickej vztah, důvěru jeden ke druhému a byli natolik duševně napojení, že spolu zvládli naprosto všechno. A to si zaslouží ocenění ne?

A popravdě je mi na blití - s prominutím - z toho, jak hrozně se teď se Stiegovým dědictvím nakládá, protože tohle si tak výjimečný muž jako byl právě on fakt nezaslouží. A vy si tuhle knížku rozhodně přečtěte a určitě mi napište, jak se vám líbila a co si o tom myslíte. Já si všechny komentáře moc ráda přečtu. Díky moc. Mějte se krásně a zítra se na vás budu těšit s dalšími novými články.