Recenze: James Hankins - Pouta

17. června 2014 v 9:39 |  Recenzní knihy
Název: Pouta

Autor: James Hankins

Vydalo: Galatea

Poskytlo: Galatea

Ahojky knihomolové a knihomolky. Sledujete, jak plnim svoje sliby a plány? Včera slíbený dvě recenze a článek a dneska to bude totéž - kromě toho článku navíc teda. :D Každopádně dneska se můžete těšit na recenzi na knížku Pouta, kterou jsem dostala na zrecenzování od nakladatelství Galatea a potom na filmovku Hvězdy nám nepřály, na kterých sem nedávno byla v kině - bože jak moc je to úžasný, to byste nevěřili. :D Ještě uvidím, co si na vás nachystám na zítra, ale určitě vám něco sepíšu, to se nebojte. :) A teď už se mrkneme na knížku Pouta.

Tak asi by bylo dobré uvést vás nejdřív trošku do děje, že jo, Takže… hned na počátku knížky stojíme s naším hrdinou - státním žalobcem Charliem Beckhamanem - na peróně a čekáme na metro, které ho odveze do práce. Najednou se k němu přisune ruka s kalíškem, v němž chrastí několik drobáků - jo lidi je to žebrající zasmrádlej bezdomovec. Charlie od něj chce mít samozřejmě klid, takže mu hodí nějakou drobnou minci. V tu chvíli přijíždí metro a dav žene našeho hrdinu dopředu. Dveře už se skoro zavírají, když se na něj bezdomovec dlouze zahledí a řekne: ,, Dík, Wiley".

Můžete si říct, jo tak zná jeho přezdívku - koneckonců jí mohl zaslechnout naprosto kdekoli, že jo? Ale ono to tak úplně není pravda. Takhle mu totiž říkal jen jeho starší bratr, který bezestopy zmizel a nikdo už ho nikdy neviděl. Takže? Otázkou je kdo je ten bezdomovec a jak ví, jak mu jeho bratr - kterého všichni pokládají už mraky let za mrtvého - říkal? A máme zápletku jak víno. :D

Je jasné, že Charlie stojí celý den za prd a musí přemýšlet nad tím, co se v metru stalo. No a jak už si všichni domyslíte, nenechá to jen tak a začne pátrat po všech nevyřčených otázkách, po odpovědích na ně a hlavně po tom, kam tehdy jeho bratr zmizel a co se s ním celé ty roky dělo. Žije? Je oním bezdomovcem nebo si z něj jen nějaký lotr, který může mít na svědomí bratrovo zmizení - a možná i vraždu - jen nepěkně zahrává a tahá ho za nos?

Jooo musím říct, že Pouta se mi fakt líbila, i když měla ze začátku problém se do nich začíst. Ale jakmile jsem překročila a překonala těch pár kritických stránek, tak sem si čtení týhle knížky hrozně moc užila a fakt sem se bavila.

Pokud se rozhodnete po téhle knížce sáhnout, zaručuju vám, že se u ní fakt nudit nebudete. Je to napínavé trošku akční a hlavně totálně zamotané, takže vás to trošku nutí nad dějem přemýšlet a hledat odpovědi na Charlieho otázky spolu s ním. Což může vadit někomu, kdo by si rád u čtení odpočinul - pokud byste rači nějaký lehký oddechový prázdninový čtení, tak tohle bych si bejt váma nepůjčila a sáhla raději po něčem jiném. :D Mě to ovšem vůbec nevadilo, naopak… takovéhle knížky já mám moc ráda a baví mě procházet celým příběhem spolu s hrdinou a třeba i hádat kdo je vrah. :D

Každopádně knížku Pouta rozhodně všem milovníkům kriminálek, detektivek a podobných záležitostí moc doporučuju, protože pokud vás tenhle žánr fakt baví, tak je tahle knížka přesně pro vás. A nenechte se odradit tím, že není úplně tenká - má to svůj důvod a nedovedu si představit, že by byla o pár stránek tenčí. To by jí vážně jen uškodilo. Takže všem, co se rozhodnou do téhle knížky pustit přeji příjemné počtení a určitě mi pak napište, jak se vám to líbilo jo? Zatím se mějte a odpoledne se těšte na druhou recenzi. Páčko.