Recenze: Péter Esterházy - Harmonia Cealestis

30. června 2014 v 13:38 |  Recenzní knihy
Harmonia caelestis
Název: Harmonia Cealestis

Autor: Péter Esterházy

Vydalo: Academia

Poskytlo: Academia

Ahojky milovníci knih a dobrého čaje či kávy. :D Jak se máte? Doufám, že super, protože většině z vás už začaly prázdniny, který já mám už od června, ale teď momentálně jsem na zkušebním týdnu v jedněch novinách a když se jim bude líbit, jak pracuju, tak mě zaměstnaj, což by bylo naprosto super. Tak mi držte palce, ať tam nic nezvorám, protože tohle by fakt byla práce snů. :D

No a dneska bych vám ráda napsala o další z mnoha knížek, na které dlužím recenze. A tentokrát to bude na velice zajímavou, i když poněkud složitou, tlustou a komplikovanou knížku s názvem Harmonia Cealestis, kterou mi na zrecenzování poslalo nakladatelství Academia, za což jim tedy moc a moc děkuju.

To je tak, když si řekne, že si po matuře přečtete něco lehčího, ale zároveň něco trochu kulturního abyste nečetli úplně brak. Jooo tak s timhle sem to fakt vyhrála. :D Nic takovýhleho sem snad ještě nikdy v ruce neměla. A i když je to docela složitá a komplikovaná kniha, u které si vážně moc neodpočinete, tak mě hrozně moc bavilo. Četla sem to na brigádě a byla sem do toho tak strašně moc zažraná, že sem to za ten víkend dala - a tim překvapila i sama sebe, protože sem ze začátku fakt netušila, že takovouhle bichli dám za víkend a ještě v práci.

Ale vás by určitě moc zajímalo, o čem, že tahle knížka vlastně je, že jo? Já se vám to pokusim nějak nastínit a doufám, že si z toho, co vám tu napíšu, něco odnesete. :D Takže… autorem je maďarský spisovatel Péter Esterházy, který ji rozdělil do dvou části, přičemž první je jakýmsi historickým průletem po rodové linii rodu Esterházyú a to jen po otcovské linii. Druhá část je opět o otcích/otci, ale jedná se o osobní vyprávění samotného autora a jeho životě.

Musím říct, že v první čísti jsem se občas trošku ztrácela, protože jsou v ní všichni muži nazýváni OTEC a všechny ženy MATKA a v okamžiku, kdy nebyla přesně poznat situace nebo prostředí či doba, kde se momentální ,,kapitola" nacházela jsem moc nevěděla v které době jsem a dost mi to občas splývalo dohromady. Ale po pár stránkách jsem si zvykla a už sem se i orientovala líp, než na úplnym začátku.

Harmonia Cealestis je bez podmínečně výborná kniha, která je neuvěřitelně zajímavá, čtivá - alespoň pro mne ano - a má v sobě něco…takovej jakoby odkaz nebo jak bych to zprávě řekla. Rozhodně to ale není knížka pro každého a měli by po ní sáhnout jen opravdový sečtělci, kterým nevadí složitá literatura. U téhle knížky si totiž fakt neodpočinete, s tím fakt nepočtejte. Ale i tak stojí za přečtení. Rozhodně to není takového prázdninové čtení, které si vezmete s sebou k vodě, ale pokud máte rádi historii, trochu životopisy a filozofii - protože i tu zde najdete - tak po téhle knížce rozhodně sáhnete. Nebudete litovat. :D