Recenze: Emil Vachek - Zlá minuta

25. července 2014 v 14:39 |  Audioknihy
Emil Vachek Zlá minuta
Název: Zlá minuta

Autor: Emil Vachek

Ahojky lidičky. Doufám, že se vám ranní recenze líbila a že ste se rozhodli, že si knížku přečtete, protože fakt stojí za to. No a abyste se nenudili, tak sem si pro vás dneska připravila ještě jednu recenzi. Tentokrát na audioknížku, protože na tenhle druh literatury už dlouho - když nepočítám zvěrolékaře - žádné recenze nebyly a protože mám doma spoustu dlužnejch recenzní právě na tyhle knížky, tak to musím teď pořádně napravovat. :D

Zlá minuta je optě audioknížka z velmi široké nabídky společnosti Radioservis, které opět moc děkuji za poskytnutí recenzního cédéčka - no v tomhle případě spíš cédéček, protože sou opět dvě - a vy se v nejbližších dnech můžete těšit na další recenze na audioknížky právě od Radioservisu, se kterým mám naprosto úžasnou spolupráci, které si moc vážim. A teď už k tomu jak se mi líbila nebo nelíbila Zlá minuta.

Musím se přiznat, že na tuhle audioknížku sem se ani moc netěšila, protože Marka Ebena, který stvárnil hlavní postavu - detektiva Klubíčka - nemám moc ráda a jeho způsob interpretace mi taky vůbec nesedne. Měla jsem od něj namluvenou knížku ,,Muž, který sázel stromy" a ani jsem jí nedoposlouchala, protože v Ebenově podání se mi tahle úžasná věc ani trochu nelíbila. A bohužel to samé se mi stalo i u Zlé minuty - sice sem jí doposlouchla, ale v podstatě sem z ní neměla tak silný zážitek, jako z jiných audioknížek.

Je fakt, že Marek Eben nenamluvil tuhle knížku sám, ale každou postavu si zahrál někdo jiný. Takže můžete slyšet například Josefa Somra, Jana Hartla, Simonu Vrbickou nebo Michala Pavlatu - a samozřejmě spoustu dalších, to je snad jasné. Musím říct, že kromě Michala Pavlaty, který namluvil i Zvěrolékaře, kterého jsem recenzovala včera a jehož hlas se mi vážně moc líbí, mi ostatní herci příliš k postavám nepasovali a úplně mi nesedla ani jejich interpretace.

Nechci říct, že to bylo úplně hrozné, ale když bych to měla porovnat s jinými audiovkami, které jsem mohla poslouchat a recenzovat, tak tohle bylo spíš slabší. Je to docela škoda, protože jinak je příběh hodně zajímavej, poutavej a má fakt dobrou zápletku, takže kdyby bylo nějak lépe vybrané obsazení, bylo by to určitě super.

A když už sem nakousla tu zápletku, tak vám jí malinkato přiblížim, chcete? :D Všechno začíná překvapivě vraždou - u detektivky ne až zas tak překvapivý fakt. Docela sympatický chlápek Popelka najde v bedně na písek - podobné bedny jsou umístěné všude na rozcestích, aby měli etaři odkud brát písek - zavražděnou mladou dívku. Pátrání po jejím vrahovi se ujme kapitál Klubíčko, který se do případu zcela ponoří. Kdo jen mohl mít důvod zabít takhle mladou a krásnou dívku a nacpat jí do bedny na písek někde u silnice?

Tělo je naštěstí v docela dobrém stavu, protože je prosinec a tudíž zima, takže nedošlo k rychlému rozkladu, jak by se stalo za horkého letního dne. Identifikace je proto velmi jednoduchá a jasná jako facka. Mrtvá dívka je dcerou služebné docela známého a uznávaného lékaře. Celému řešení případu docela dost pomůže psychologická analýza všech podezřelých osob, kterých se během celéo postupu v příběhu najde víc než dost - z tohohle důvodu byla pro mne osobně audioknížka hodně zajímavá, protože právě takovýhle způsob řešení vraždy mě baví úplně nejvíc. :D

A to by bylo k této audiovce tak asi všechno. Nechci vám prozrazovat zbytečně moc z děje, protože chystré hlavičky by si mohli lehce domyslet, kdo je vrahem oné dívky, čímž by si zkazili ten úžasnej zážitek a pocti, kkdyž se konečně dozvíte kdo je vrah i s motivem, který mnohdy bývá i docela překvapivý. Já mám takovejhle druh detektivek docela ráda a baví mě hádat, kdo by tak mhl být vrah nebo jiný padouch. :D Občas se trefim, občas ne...

A co vy? Jak ste na tom s detektivkami? Pokud vás baví, tak hurá do Zlé minuty - i když v tohle případě doporučuju spíše klasickou knížku než její audiovou podobu - ta se mi vážně až zas tak moc nelíbila, takže se to samozřejmě odrazilo i na celkovém hodnocení. Ale nebojte, příští recenze už nebude tak negativní. :D