Recenze: James Harriot - Zvěrolékař a kočičí historky

24. července 2014 v 14:30 |  Audioknihy
James Herriot Zvěrolékař a kočičí historky

Autor: James Harriot

Čauky mňauky. Zrovna tenhle pozdrav se při dnešní recenzi hodně hoodí, protože dnešní recenze bude právě o kočkách. :D Ráda bych vám totiž napsala něco o jedný moc fajn audioknížce, kterou mi ke zrecenzování poskytla společnost Radioservis, které tímto hrozně moc děkuju za její poskytnutí.

Musim se přiznat, že jsem se dílům Jamese Harriota docela vyhýbala a nemyslela sem si, že po nich kdy vůbec sáhnu, ale když sem si na Světě knihy, kde měl Radioservis stánek, měla vyzvednou horké novinky a mezi mnoha ppžasnými věcmi, o kterých vám napíšu, sem našla i tohle, řekla sem si, že je to vlastně hodně dobrá příležitost seznámit se s dílem tohohle docela populárního britského spisovatele.

Navíc vím, že Rodaw se svojí maminkou ho mají moc rády a i ony mi řekly, že se mi to bude určitě líbit. No a docela i líbilo. Sice to nebyl úplně můj šállek kávy, ale v podstatěto to bylo hrozně příjemný poslouchání docela zajímavejch a vtipnejch kočičích historek. :D A víte co? Možná se po díle Jamese Harriota podívám a třeba si i něco přečtu. Tak to by bylo něco k úvodu a teďka už k audioknížce samotné ne?

Takže...jak sme se dozvěděla je tahle knížka jedna z autorových mnoha spisovatelských počinů a musím říct, že ač se mi do ní moc nechtělo, protože to neni zrovna žánr, kterej bych preferovala, tak sem byla moc příjemně překvapená. Zvěrolékař a kočičí historky jsou velice milé, veselé i když místy trochu smutné čtení, které rozhodně zaujme všechny milovníky zvířat a takové té oddechové nenáročné literatury.

Audioknížka je rozdělá do dvou cédéček, přičemž na prvním najdete tři povídky (Cukrárenský kocour Alfréd, Oskar - tvor společenský, Boris a kočičí kolonie paní Bondové) a na druhém zbívající dvě (Emily a džentlmen z iglú , Štědrovečerní kocourek Blesk). Všechny příběhy sou vtipné, místy toršku smutné takže velikým milovníkům zvířáte třeba i ukápne slzička a navíc sou oc dobře a poutavě napsané. Michal Pavlata, který knížku pro Radioservis namluvil odvedl výbornou práci a v jeho podání se všechny povídky hrozně krásně poslouchají.

Moc se mi nechce vám říkat něco o každé povídce zvlášť, protože vzhledem k tomu jak jsou kraťoučké bych vám hrozně snadno prozradila nějaký spoiler, který byste se dozvěděli jen velice neradi, takže tohle pro tentokrát vynechám - takže se nezlobte. Každopádně tahle knížka si rozhodně zaslouží vaši pozornost a to jak tu čtenářskou, tak tu posluchačskou. A víte co se mi taky hrozně moc líbilo? To že má audiokniha stejnou obálku jako klascká knížka je jasné, - to takhle v tomhle případě bývá dost často a je to takový jedno velký krásný pravidlo - ale zrovna při téhle audioknížce se opravdu hrozně moc líbilo provedení cédéček samotných. Na kadžém je totiž úžasný obličejíček kočky a na každém jiný. To se mi opravdu moc líbilo. :D

No a to je pro tentokrát asi všechno. Vy po téhle knížce, případně audioknížce určitě sáhněte, prootže je to moc pěkné, oddechové a docela letní čtení/poslouchání, které nikoho neurazí a každý si tam najde něco svýho, co ho zaujme nebo ho nějakým způsobem osloví. Já ještě jednou moc děkuju Radioservisu, žemi tuhle audioknížku ke všem ostatním přibalilo a vy se už brzy můžete těšit na další recenzi na další super audioknížku, kterou mám právě rozposlouchanou. :D Zatim pa a mějte se blaze. :D