Recenze: Rachel Caine - Upíři z Morgenville 4 - Slavnost bláznů

18. července 2014 v 16:13 |  Recenzní knihy
Zavřít okno

Autor: Rachel Caine

Vydalo: Brokilon

Poskytlo: Brokilon

Čauky mňauky lidičkové. To čumíte, jak se lepšim co? Dneska pro vás mám další článeček. Tentokrát si můžete přečíst něco o knížce Slavnost bláznů což je čtvrtý díl upírský série Upíři z Morgenville, kterou mi ke zrecenzování poskytlo nakladatelství Brokilon, kterému tímto moc děkuji. Recenze na první, druhej a třetí díl najdete na blogu. Na tenhle díl sem čekala docela dlouho, takže potom sem byla celá štěstím bez sebe, že si můžu přečíst další díl a posunu se v ději dál - u týhle série je otiž tak, že konec jednoho dílu je tak hrozně otevřenej, že bez dalšího dílu víte prd. :) Docela dobrej tah, jak někoho vyloženě ,,donutit" to číst dál. :D

Musim se přiznat, že ač je tahle série určená spíš mladším čtenářům - no spíš čtenářkám - tak mě to docela baví. Na Noční lovce to sice nemá, ale jako oddychová četba je to naprosto ideální zálěžitost. Jak už sem psala v předešlejch recenzích, tak mi sice Claire - hlavní hrdinka - a její přítel Shane dost lezou na nervy, protože na to, jak sou některý situace vážný řešej občas totální ptákoviny (jako to, že spolu prostě nebudou spát, i když by oba hrozně chtěli, protože jí je teprve sedmnáct a na takovýhle věci je maličká bla bla bla), ale jiné postavy, jako třeba gotička Eva sou naprosto super.

No a teď by bylo možná na místě něco o týhle sérii říct ne? Takže...Morgenville je město, které bylo založeno Zakladatelkou a upírkou Amélií - jde tedy o píří město, kde žijí i lidé. ěsto má vlastní pravidla, zákony, radu města, Radu starších a tak. Všechno je zařízeno tak, aby lidé a upíři žili vedle sebe v jakéms takéms klidu, aby nedocházelo k vraždám ze stran upírů a aby město fungovalo. Což se fakt docela daří, protože Amélie je inteligentní a rozumná upírka, která tomu všemu šéfuje pevnou rukou. A teď vám řeknu něco o tm, co se stalo ve čtvrtém dílu, kterému je věnovaná tahle recenze, takže pro ty, kdo se do téhle série ještě nepustili, nebo už jí rozečeli, ale ke čtvrtému dílu se nedostali, doporučuju se čtením teď přestat a na další odstavec už nepokračovat.

A teď k vám, kteří pokračujete ve čtení. Jak už určitě víte, snaží se Claire spolu s Amélií a Myrninem najít lék na nemoc, která pomalu, ale jistě zabíjí všechny upíry ve městě. Zatím se jim docela daří a vypadá to, že konečně kápli na to, jak nemoc zarazit. Všechno ale začne komplikovat Améliin otec Bishop a jeho poskokové, kteří mají s městem svoje vlastní plány. A navíc se pro ně na uvítanou chystá velice zvlášní, pochybný a na stoprocent nebezpečný ples, který nebude jen tak lehký průběh.

Musím říct, že mě tenhle díl fakt moc bavil a moc se těšim na další díl. Nechci cám prozrazovaz zbitečně moc, protože je knížka docela uzounká a navíc se všechno - hlavně to důležité - odehraje až úplně na konci knihy, který je samozřejmě hrozně důležitej a kdybych vám ho prozradila zkazila bych vám zážitek z celého rozuzlení, které vás zaručeně dostane do kolen.

Jediný co bych týhle sérii vytkla je hrozná a občas zbitečná rozvleklost a utahanost. Příde mi, že se to autorka snaží až moc natahovat a věnuje se věcem a popisům, který nejsou až zas tak důležitý. Přitom finále je pak úplně super a akční tak moc, že kdyby takováhle byla celá knížka byla by to totální pecka. Ta roztahanost je fakt nežádoucí a může některý čtenáře i odradit - myslim si já. Kdby byla celá série v jendý tlustší knížce, která by byla nabitá akcí a měla tu pravou šťávu bylo by to možná o stoprocent lepší čtení, než je to tekhle. Takže nejlepší hodnocení dostat nemůže, ale i tak je na tom líp, než některá z jiných knížek, kterou jsem četla. Takže asi takhle...