Recenze: C. S. Lewis - Letopisy Narnie

20. srpna 2014 v 14:00 |  Recenzní knihy
Letopisy NARNIE – komplet V/9

Autor: C. S. Lewis

Ahoj ahoj ahoj dneska sem tu už podruhý a se mnou další recenze na knížku. :D Tentokrát na poslední fragmenťáckej recenzák, kterej naprosto předčil Elyonovu zemi, která mě moc nebavila. Což bylo fakt moc super, protože se mi tak jen potvrdilo, že Fragment vdává i super knížky a že volba Elyonovi země jako recenzáku byla čistě jen moje blbost, protože sem si nevybrala knížku adekvátní k tomu, co normálně čtu a co mě baví.

O čem vypráví tahle rozsáhlá série snad každý z vás ví ne? Nedávno dávali první z filmů, který určitě viděl i ten, kdo Narnii nečet a neznám nikoho, komu by se tahle série nelíbila. Já sem z ní byla vážně hodně unečená a při jejím čtení sem se tak trochu vrátila do doby, kdy sem četla Harryho Pottera, což bylo vážně moc pěkný. :D Ale stejně je myslím na místě říct něco málo o ději ne?

Narnie je hodně zvláštně napsaná, protože před kompletním dílem samozřejmě vycházely jednotlivé díly postupně a tak se stalo, že dva díly jaksi nezapadají do celkové koncepce příběhu. Těmi jsou Čarodějův synovec a Kůň a jeho chlapec. V Čarodějově synovci se setkáváme s dvěma dětmi, které jsou svědky toho, jak obrovský lev Aslan stvořil Narnii, což je pro celý příběh opravdu hodně důležité.

V díle Kůň a jeho chlapec se dostáváme do dby, kdy Narnii vládnou dva králové a dvě královny, což jsou děti, které do Narnie přichází v díle Lev, čarodějnice a skříň - tehdy jsou opravdu ještě dětmi, které se do Narnie dostanou čistě náhodou a odhalují její temná a krásná tajemství. Čímž se dostáváme k dílu Lev, čarodějnice a skříň. Zde se pochopitelně seznamujeme s našimi hrdiny, kteří nás budou příběhem doprovázet. Jsou jimi čtyři děti - sourozenci - Petr, Zuzka, Edmund a Lucie, kteří žijí v Anglii v době druhé světové války.

Právě z tohoto důvodu jsou poslány na venkov do bezpečí, kde během hry objeví ve skříni tajný vchod do nové a úžasně kouzelné země - Narnie. I ta má ale mrak svých problémů, tajemství a všeho, co jen takováhle země může mít a co si jen lze představit.

V tuto chvíli je Narnie sužována krutovládou zlé Bílé čarodějnice, která si libuje v chladu, sněžných bouřích a neuvěřitelných mrazů. Zajímavé je, že sourozenci se do Narnie dostávají postupně a tak se velmi snadno stane, že poslední z nich se dostane přímo do spárů zlé čarodějnice a je tedy na ostatních aby ho vyvobodili a s ním i celou Narnii, která trpí a topí se ve sněhové přikrývce.

Dál už úplně moc prozrazovat nechci, protože bych mohla snadno pokazit zážitek s četby těm, kteří Narnii ještě nečetli, nebo se nedostali k dalším dílům. Řeknu jen jedno - i v dalších dílech se setkáme s postavami, které jsou nám tak moc blízké s dílů předchozích a opět nás čeká mnoho akce, kouzel, fantaskních a mytických postaviček, které Narnii obývají a hlavně…čeká na vás opravdu pořádná dávka perfektního, nenudícího a zábavného čtení, od kterého se nebudete moci odtrhnout.