Recenze: Patrick Carman - Elyonova země 1. - Temné hory

16. srpna 2014 v 17:00 |  Recenzní knihy
ELYONOVA ZEMĚ – Temné hory

Autor: Patrick Carman

Ahoj ahoj ahoj!!! Kdo se bál, že sem třeba mrtvá nebo tak, tak teda nejsem…jen sem měla teď moc starostí, který měly prostě přednost před blogem. Tak mi to promiňte. Každopádně dneska teda článek, zejtra dva a v pondělí článek i s tří týdenim Týdnem s knížkou. Takže je se na co těšit. A připravuju ještě Bokkshelf tour, takže tentokrát toho bude opravdu hodně. :D No a teď už ke knížce ať se nezdržujem.

V tuhle chvíli bych ráda mluvila a další knížce, kterou jsem dostala ke zrecenzování od nakladatelství Fragment, kterému tímto děkuji za její poskytnutí. Jedná se o první díl série Elyonova země - Temné hory. Spolu s tímto prvním dílem jsem si nechávala poslat i ten druhý, o kterém vám napíšu zejtra, a popravdě ani jeden se mi moc nelíbil, takže v sérii asi pokračovat nebudu. Alespoň ne hned teď. Už když sem si četla anotaci tak sem si řekla, že to asi nebude nic pro mě, ale zase sem chtěla na léto něco odlehčenýho a jednoduchýho, ale tohle nebyla úplně nejšťastnější volba.

Nemůžu říct, že by se mi příběh nelíbil to ani náhodou. Naopak to byl hrozně pěknej nápad i záměr, ale moc mi nesedl styl, jakým to bylo napsané a představovala sem si, že to bude uchopený drobátko jináč. Pro mladší, dětský čtenářky - nemyslim si, že je to úplně knížka pro kluky - j to rozhodně parádní knížka, která je zaujme a pobaví, ale určitě to není věc pro někoho sečtělejšího a krapítek náročnějšího.

Každopádně je to docela dobrá fantasy záležitost, která mě sice nijak nezaujla, protože pracuje s dost okoukanými - alespoň pro mě - prvky - jako je mladičká hrdinka, na které leží osud celí země v ohrožení, na svojí cestě za odhalením tajemství, osudu a pravdy je pochopitelně ohrožovaná kdejakou potvorou, která se jí snaží v jejím úsilí zabránit a tak…v podstatě dobrý, i když okoukaný. I když sem věděla, že hlavní hrdinka bude oproti mě o hoooodně mladší, tak sem i přesto čekala někoho, kdo to bude mít srovnaný v hlavě a kdo mě bude alespoň trochu bavit…a to sem bohužel úplně nedostala. Člověk by čekal, že když na malý holce leží osud celý země, tak to bude fakt dobrá a silná holka, ale v hrozně věcech mi lezla na nervy a fakt mi k srdci nepřirostla.

Už moc nevim, co bych dál napsala, ale i když sem asi neřekla nic moc pozitivního, tak se po týhle knížce určitě podívejte, protože si svojí šanci zaslouží. Ale rozhodně nezaujme nikoho nad 17 kdo už alespoň něco pořádnýho načet a nespokojí se jen tak s něčím. Tak to by bylo pro dnešek všechno…zítra budou další články a samozřejmě pracuju na těch videích. :D Mějte se krásně a užívejte zbytek léta.