Recenze: Martyn Waites: Žena v černém - anděl smrti

2. září 2014 v 16:58 |  Recenzní knihy

Autor: Martyn Waites

Ahoj zlatíčka moje milovaný. Konečně sem se rozhoupala k tomu, abych napsala recenzi na knížku Žena v černém - Anděl smrti, kterou jsem dostala na zrecenzování od Metafory, za což jim hrozně moc děkuju. Tahle knížka je volným pokračováním Ženy v Černém od Susan Hilové - sice jí má na svědomí jiný autor, ale je to takhle prezentovaný, tak tu zprávu posílám dál. :D

Žena v černém od Susan Hillové se mi hrozně moc líbila - ale to si koneckonců můžete přečíst v recenzi. Proto sem se na volné pokračování dost těšila a musim říct, že sem nebyla ani zklamaná, ale ani překvapená. V podstatě šlo o stejnou věc, jako v první knížce, ale drobátko jinak podanou. Opět jde o zapomenutý tajemný a chátrající dům u Úhořího močálu, do kterého jedou dvě učitelky se svými žáky - prchají z Londýna, který je zničen nálety.

Možná by stálo za to říct, že děj knížky se odehrává za První světové války. :D Takže teď už to víte a jdeme dál. I tentokrát se začne v době a na přilehlých pozemcích objevovat záhadný přízrak ženy, která je celá oděná do černého staromódního hávu. Opět jsou zabity dvě děti a jejich smrt je více než podezřelá.

Jak je vidět autor téhle knížky pracuje s naprosto stejnými prvky, jako Susan Hillová, i když pár věcí si pozměnil k obrazu svému a dodal jim na lehké dramatičnosti a akčnosti, kterou jsem v prvním díle postrádala. Závěr knížky je t, poutavě a totálně boží a fantastickej a myslela sem si, že to ve finále skončí úplně jinak, takže mě to pak vážně dostalo. :D

Celkově je knížka moc zajímavě, čtivě a poutavě napsaná a čte se fakt jedním dechem. Nechybí tam akčnost, děsivost a pořádná dávka duchařiny. Ačkoli mě místy přišlo, že autor kopíruje první díl v celku mě knížka fakt moc bavila a její čtení sem si dost užila.

Je docela úzká, takže nebyl problém přečíst jí během jednoho odpoledne. Takže pokud přemýšlíte nad tím, že si jí přečtete, tak rozhodně neváhejte a jděte do toho. A vůbec nevadí, že ste nečetli první knížku, protože v nich není absolutně žádná návaznost.

Já tímto ještě jednou moc děkuju nakladatelství Metafora, že knížku vydalo a že mi jí poskytlo ke zrecenzování. Jejich knížky sou opravdu moc super a já se už teď moc moc těším na další, která mi od nich přijde a kterou přečtu určitě stejně rychle jako Ženu v černém - Anděla smrti. :D A vy si od nich určitě taky něco přečtěte - Ženu v černém (ať už tu původní nebo tuto) si ale přečtěte každopádně, protože je to úžasná duchařina, při které vám bude běhat mráz po zádech.