Recenze: Jiří Walker Procházka - Druhý krok nikam

24. října 2014 v 16:43 |  Recenzní knihy
Zavřít okno

Autor: Jiří Walker Procházka

Vydalo: Brokilon

Poskytlo: Brokilon

Zdarééééc a krásný pátek všem. Jak hodláte strávit dnešní večer? Někde na párty, nebo si zalezete do peřin k pohádce Císař a tambor a potom ke knížce jako já? Já se dneska chystám začít číst Flashe od mé úžasné Virginie Wolfové, tak jsem vážně moc zvědavá, jak se mi to bude líbit. Teď pro vás ale mám recenzi na knížku, kterou už mám pěknejch pár dní - dokonce i týdnů - dočtenou, ale prostě sem se nějak nedostala na to na ní napsat recenzi.

Takže je sice s mírným zpožděným, ale důležitý je, že vůbec je ne? :D Tou knížkou je úžasná, děsivá, místy drobátko nechutná, ale přesto naprosto skvělá a čtivá povídková sbírka Druhý krok nikam, kterou jsem dostala na zrecenzování od nakladatelství Brokilon, kterému tímto vřele děkuju.

Musim říct, že tuhle knížku sem četla docela dlouhou dobu. Ne ani tak proto, že je to docela slušná bichlička, ale spíš proto, že sem se na některý povídky - třeba zrovna hned na tu první - musela fakt soustředit. Jak už jsem myslím říkala v některém svém videu na něco bylo třeba se vážně soustředit a zapojit drobátko mozek, nebo věci techničtějšího rázu, jako popisy lodi nebo přístrojů a tak bylo třeba si představit opravdu důkladně a to já jako totálně technická osoba moc dobře neumim. :D Ale to zas až tak nevadí, neb takových to věcí tam není zase tolik aby mě to od čtení odradilo. :D

Celkově je knížka seskupená do čtyř částí nebo menších knih - chcete-li tomu říkat takto. První kniha je věnovaná čistě sci-fi povídkám, druhá nás zavede do světů vyloženě bizardního vzezření, třetí část je věnována hrůze a děsu a ve třetí části najdeme příběhy, které prostě a jednoduše nešly zařadit nikam jinam. :D

V této sbírce naprosto super megalitických povídek najdete myslím si všechno, co čtenář od opravdu dobré povídkové sbírky očekává. Zábavu, napětí, opravdoví děs, znechucení, ale kromě tohoto i notnou dávku humoru - některé výroky postav opravdu stojí za to - a v neposlední řadě také adrenalinu - jo zkuste se schovat před vraždícím nábytkem nebo děsivým plyšovým králíčkem, který figuruje sice v povídce o dvou větách, ale úplně to stačí - to prostě nejde. :D

Tahle knížka rozhodně stojí za přečtení a neměl by chybět v knihovně žádného zapřísáhlého milovníka sci-fi, fantasy a hororu. Tohle je prostě základ lidi - to fakt musíte mít. Nemyslím si, že každému sednou úplně všechny povídky, ale každý, kdo se rozhodne si tuhle knížku přečíst si v ní rozhodně najde tu svojí, která mu učaruje. Za mě osobně jeto povídka právě s tím vraždícím nábytkem - konkrétně obývací stěnou, která byla sice děsivá, ale hrozně moc super. :D A klidně si myslete, že sem blázen.