Výsledek obrázku pro nakladatelství jota - logo Výsledek obrázku pro one hot book Související obrázek

Recenze: Klára Smolíková - Viktorka a vesmírná dobrodružství

31. října 2014 v 16:57 |  Recenzní knihy
Viktorka a vesmírná dobrodružství

Vydalo: Portál

Zdar přátelé. Jak jste si jistě všimli, máme za sebou zdárně dokončený projekt s Ajaxem Penumbrou a teď už jen čekám na konečný verdikt. Dnešek tedy bude už o něčem jiném. Tak nějak jsem zjistila, že se hrozně málo lidí - a blogerů zvlášť - věnuje dětské literatuře a dětskému komiksu, takže jsem si řikala, že by bylo fajn to napravit. A neb mám velmi dobré přátelé v řadách spisovatelů právě těchto žánrů, s jejich pomocí a poskytnutím knížek se tuto chybu snažím napravit.

Není to tak dávno, co jsem zveřejnila recenzi na komiks Kláry Smolíkové - Vynálezce Alva -, a dneska se podíváme na další knížku vzešlé z hlavy této autorky. Tentokrát se na kresbách tohoto komiksu, který vám za chvíli představím, podílel Honza Smolík coby kreslíř. :D A že oba odvedli naprosto super práci, to snad ani netřeba říkat, ne? A možná už by bylo záhodno tedy říct, o jakém že komiksu je to řeč, že? Jde o úžasnou knížku s názvem Viktorka a vesmírná dobrodružství, kterou už možná znáte, neb vycházela na pokračování ve Čtyřlístku. Teď si ji ovšem prvně můžete přečíst jako kompletní knížku a pořádně si ji tak vychutnat. :D

A pro ty, co se s Viktorkou ještě nesetkali, je tu malá ochutnávka toho, co vás čeká. :D Viktorka je prostě a jednoduše super holka, která si jen tak lážo plážo brázdí nekonečné dálnice i polní cesty úžasného vesmírného prostoru. No a jasně, že v tom není sama. Kdo by taky chtěl bejt ve vesmíru sám, že jo? Má s sebou dva kámoše - pilota lodi (no někdo ji přece řídit musí a ruku na srdce - holky nejsou moc technicky založený) Žabžu a navigátora - no vrazit do komety taky asi není žádnej med, takže navigátor se hodí vždycky - Fláje. A jak už je tomu u dětských knížek zvykem, na svých úžasných cestách zažijí mraky dobrodružství a pochopitelně se dostanou i do pár průšvihů, ze kterých ovšem obratně vybruslí.

Opět se přiznávám, stejně jako u Alvy, že si na komiksy fakticky moc nepotrpím, ale zrovna Smolíci jsou super. :D Ať už šlo o Alvu, kterého sice Honza nekreslil, ale Klára se podílela na příběhu, nebo o Viktorku, tak se mi oba dva stali moc dobrými přáteli, se kterými jsem si jejich příhody fakt moc užila. :D Takže opět moc doporučuju a vzhledem k tomu, že se blížej Vánoce, je takováhle krásná knížka ideálním dárkem. :D