Recenze: Klára Smolíková - Vynálezce Alva

21. října 2014 v 14:51 |  Recenzní knihy
Vynálezce Alva

Vydala: Česká televize

Poskyta: Klára Smolíková

Zdarec šoumeni a šoumenky, tak jakej vedete život mimo tenhle blog? .D Doufám, že nepodléháte vlivům kruté reality nebo nedej bože té virtuální. :D Nejlepší realita je ta, jakou si sami uděláte. To jest heslo dnešního dne. Já žiju pořád tak nějak stejně, znáte to. Někdy prší, někdy zase ne, občas je to z deště pod okap nebo rovnou pod studenou sprchu. Ale i tak je mi tu pěkně, páč kolem sebe mám ty, kteří mě maj rádi. A to je super ne? Takže díky Kubouši a vy ostatní, kteří tenhle blog asi nečtete a asi ani číst nebudete. :D

No ale neb mě přepadá nějaká melancholická a filozofická nálada, přesuňme se raději k jádru pudla, ať tu zase nezačnu kvákat nějaký výplody mé choré mysli. Jak je již krásným zvykem, jsem tu zas a se mnou i další z mnoooooha recenzí, které jsem pro vás letos napsala a pevně doufám, že ještě napíšu. Dneska to bude ale drobátko netradiční, neb se budeme věnovat knize čistě pro děti. :D Ty na vás v tomto týdnu čekají celkem tři, takže si držte klobouky, neb to bude jízda - lepší než na horský dráze v Prátru.

V tuhle chvíli se zaměříme na knížku spíš pro kluky než pro holky, ale děvčátka nemusí bulit, neb i na ně se dostane a i ona si přijdou na své. Takže žádný strachy, na všechny se dostane. Hlavně nepředbíhejte a nervěte se v tý frontě. :D A teď už hurááá za vynálezcem Alvou, který vám sestrojí snad všechno, na co si jen vzpomenete. I kdyby to mělo bejt sebestřeštěnější vozidlo, plavidlo nebo vznášedlo. :D

A o kom, že je vlastně řeč? No Alva - pro mě už asi napořád Malej Alvíček - je střapatém zrzatém klučík, kterej vymejšlí neustále nějaký zázraky, zlepšováky a vynálezy nejen pro potěšení svého dětského, ale neuvěřitelně geniálního ducha, ale i pro potěšení svých dvou kamarádů - Filipa a Denisy. No a že o dobrodružství, průšvihy a hlavně pořádnou dávku legrace nebude nouze, to snad ani není třeba dodávat.

Vynálezce Alva je naprosto suprovej komiks, kterej má na svědomí moje kamarádka a bývalá paní učitelka Klára Smolíková, které tímto velice děkuji za zaslání a za možnost tuhle knížku zrecenzovat. Vynálezce Alva je opravdu úžasnou knížkou, která by, dle mého skromného názoru, neměla chybět v knihovničce každého milovníka komiksů, ale i těch, kteří mají rádi srandu. Já osobně si třeba na komiksy vážně moc nepotrpím, ale Alva se mi na pár chvilek stal docela dobrým kámošem, i když byl jenom nakresleném. Čímž se dostávám k pochvale ilustrací, které má na svědomí Luděk Bárta a které jsou opravdu moc povedené. :D

Co říci na závěr? Prostě si Alvu pořiďte, protože tohle prostě musíte mít doma. Navíc byl podle knížky udělán i stejnojmenný večerníček, takže komu se líbil a knížku ještě v ruce nedržel, tak se rychle oblečte, neb je venku zima, a páděte co nejrychleji do nejbližší knihovny, nebo ještě lépe do nebližšího knihkupectví.