Recenze: Ninna Schulman - Dívka se sněhem ve vlasech

10. října 2014 v 10:00 |  Recenzní knihy

Autor: Ninna Schulman

Vydalo: Galatea

Poskytlo: Galatea

Zdravím vás zlatíčka moje. Jak se dneska máte? Já sem právě v Praze v nemocnici na nějakých vyšetřeních :/ ale nechtěla se vás ošidit o nějakej ten článek, takže tenhle je předpřipravenej a nastavenej od včerejška - snad se v pořádku zveřejní. No, ale jestli tohle čtete, tak se tak stalo, což je super a vy si tak konečně můžete přečíst recenzi na knížku Dívka se sněhem ve vlasech, kterou už mám děsivě dlouho přečtenou, ale nějak sem se nedostala k napsání recenze. Teď je ale tady a vy si tak můžete v klidu počíst. Tak si to užijte.

Je fakt, že detektivek - hlavně teda těch severskejch - sem přečetla už docela dost (některý se mi líbily víc - to byly hlavně ty psychologičtější, který nebyly až zas tak moc krvavý a brutální, některý míň - to byly právě ty moc krvavý - nemám nic proti brutalitě, ale i ta brutalita musí mít drobátko úroveň myslim si). Každopádně Dívka se sněhem ve vlasech se řadí spíš do té první kategorie, což je moc dobře. Mělo to náboj, šťávu, dynamiku a fakt dobrej nápad, takže co víc od opravdu dobrý knížky chtít? No bylo by tu něco, ale o tom až později. :D

Možná by bylo fajn říct, o čem tahle dost vychvalovaná knížka je, že? Tak především je vychvalovaná právem. Je to opravdu výborný, čtivý, napínavý příběh, který nám ukáže lidi na malém a relativně poklidném městečku. Jasně, každý z nich tu má nějaké své vlastní tajemství, ale kdo ho nemá, že jo? Může se zdát, že zrovna v tomhle městečku se nic zas až tak závažnýho nestává - je to dost ospalý místo, co si budeme povídat. Ale i tak se tu stane, co všem vyrazí dech a celkovou poklidnou atmosféru to docela naruší.

Hlavní hrdinkou je novinářka Magdalena, která se po né moc pěkném rozvodu rozhodne vrátit zpátky do svého rodného města Hagforsu. A nevrací se sama. Má se sebou svého adoptivního syna. Jak je asi jasný není pro ni ani pro Nilse jednoduché změnit prostředí a začít znovu (drobátko klišé já vím), ale pokoušejí se to nějak zvládnout. Což se jim i relativně daří a tak se nějak postupně dostávají do života v jiném prostředí, než v jakém dosud žili. A teď už konečně k věci lidi. Hurááá!!!

Zvrat nastává o Silvestru, kdy se ztratí šestnáctiletá dívka a doslova se po ní slehne zem. Všichni po ní samozřejmě pátrají, ale místo ní nacházejí úplně jinou dívku. Ta je ukrytá ve sklepě a na první pohled je jasné že jí někdo zastřelil. Možná i mučil? No a Magdalenu nenapadne nic lepšího, než se do pátrání pustit sama a přijít všemu na kloub.

Knížka je opravdu dost dobrá a prakticky nic se jí nedá vytknout, ale zároveň mi přišla taková drobátko klišé. Opět sme v poklidném městečku, kde se stane něco, co všechny změní. Opět vyplouvají na povrch skutečnosti, který byly ukryté hluboko pod povrchem. A opět se hlavní hrdinka - v některých případech hrdina to máte jedno - vydává na pátrání na vlastní pěst aniž by se s někým radil nebo hleděl na následky. A to mi na Dívce se sněhem ve vlasech drobátko vadilo.

Čekala jsem něco nového, originálního, svěžího a jiného, než co nám v současné době nabízí knižní trh a to se bohužel nepodařilo. Navíc se pár věcí vůbec nevyřešilo, takže se přesouvají do druhého dílu, který už je na světě. Popravdě? Raději bych Dívku ukončila normálně a místo pokračování bych raději brala další detektivní záležitost, která by na nic nenavazovala.

Fakt moc mě tohle mrzí, protože sem se na knížku vážně moc těšila, navíc je dost opěvovaná, chválená a vůbec všechno a já sem od ní možná právě díky té vší chvále čekala mnohem mnohem víc. Každopádně si jí ale přečtěte, za to určitě nic nedáte. Dívka se sněhem ve vlasech si určitě zaslouží čtenářskou pozornost, protože i přes ta klišé je to moc hezký odpočinkový příběh.