Recenze: Štěpán Kopřiva - Asfalt

3. října 2014 v 12:42 |  Audioknihy
Asfalt II. Efektivní brutalita Book Cover
Název: Asfalt

Autor: Štěpán Kopřiva

Vydalo: Walker a Volf

Poskytlo: Walker a Volf

Ahoj, vy moji knihomolové a knihomolky. Tak jak se máte takhle při dnešku? Asi dobrý ne? Já zasejc pudu zítra do práce a všichni se budeme mít ještě víc fajn. :D Jinak od pondělka budu u ségry hlídat zoo, takže jestli bude nějaký video tak odtamtud - to ještě uvidím.

Každopádně teďka je tu článek a jako netradičně je to recenze. Tentokrát na audioknížku, kterou jsem poslouchala přes léto, když jsem chodila u nás v pět ráno roznášet noviny. A tou není nic jiného, než totálně epickej, dokonalej a epesní Asfalt, kterej prostě musíte mít.
Za poskytnutí recenzáku velice moc děkuju vydavatelství Walker&Volf, které mi audiovku poslalo, a tím pádem i klukům neb jsou naprosto skvělí a úžasní, že se do takovýhle věci vůbec pustili. :D Stálo je to spoustu peněz, práce, nervů a času, aby tuhle famózní věc mohli vypustit do světa a za to jim patří obří díky a respekt - takže klucí, jen tak dál. :D

Velkolepej Asfalt vyšel v první řadě pochopitelně jako klasická papírová kniha a celej ten vymakanej, i když drobet nechutnej příběh, se zrodil v hlavě Štěpána Kopřivy, kterému tím pádem taky patří díky, protože jinak bysme neměli co číst a poslouchat. :D. V audio provedení vyšla knížka na dvou cédéčkách, které má každý jiný podnázev - Poslední tři týdny a Efektivní brutalita.

Člověk musí bejt možná drobet narušenej, aby se mu něco takovýho vůbec zrodilo v hlavě, protože příběh o tom, jak se pár chlápků dostane do pekla, kde následně zjistí, že právě mrtví lidi sou pro peklo zlatej důl, neb se tam z nich vyrábí úplně všechno (a když říkám úplně všechno, tak tím myslím fakt úplně totálně všechno) se nemůže zrodit v hlavně normálního smrtelníka, to mi nikdo nevymluví. Ale díky Bohu - no spíš Satanovi - za Kopřivu :D

Jinak kompletní knížku, která má nějakejch 600 stránek, namluvil Ludvík Král, který to všechno totálně skvěle vystihl. Atmosféru, postavy, situace… to všechno tam je a nedá se tomu absolutně nic vytknout. Je jasný, že je za tim všim mraky času a práce, ale kurva drát tohle se W & V fakt povedlo. :D . Lepšího narátora si fakt vybrat nemohli. A když si k tomu připočtete i fantastický zvukový efekty, máte v ruce nejlepší audioknihu roku 2014. :D ! A to bez keců.

A to už sme se lehce dostali k ději. Jak už jsem říkala, pár chlápků - konkrétně totálně úžasný Kuffenbachovo komando se po nepovedené akcičce dostane přímo do pekla - a že tam jedou tím nejrychlejšim expresem, je jasný už od začátku. :D

Oni to totiž nejsou zrovna nejsprávnější chlápci, co kdy po světě chodili. No, a jaký byli na světě, takový sou i v pekle. Takže se jim celá situace pěkně rychle vymkne z rukou. Ale co byste chtěli od pětice chlápků - od profíků vojáků s parádním a drsným výcvikem a zkušenostma, jaký má jen málo kdo, q který sou navíc tak trochu cvoci? No to prostě nemůže dobře dopadnout, to je vám doufám jasný ne?

Štěpán Kopřiva vytvořil totálně boží peklo, když to mám říct takhle. Nebo alespoň totálně boží vidinu toho, jak takový peklo vypadá. Proč se spokojit jenom s kotli s vroucí vodou, kde se smrtelníci škvaří a vaří a smaží, když to člověk může pozvednout na mnohem drastičtější, zábavnější a úžasnější úroveň? A nemyslete si, že je tam jenom samá vražda a drasťárna. V Asfaltu najdete i mrak výbornejch vtipnejch hlášek, ale i akčních scén a komickejch situací, do kterejch se naši kluci dostanou vlivem toho, jak si v pekle náramně užívaj.

Jakmile s Asfaltem začnete (ať už s klasickou knížkou nebo s audioknížkou) budete Asfaltem žít - a to doslova.Věřte tomu, že vás to nadchne tak, že v okamžiku, kdy se dostanete na konec, začnete to celý zase pěkně od začátku. U Asfaltu to totiž ani jinak nejde.