Recenze: Lynn Cullenová - Mrs. Poe

7. března 2015 v 11:30 |  Recenzní knihy
Název: Mrs. Poe

Autor: Lynn Cullenová

Hééééj hooou národe. Tak jak se máš takhle při sobotě? To normálně neuhádneš, co já dělám. Učim se!!! Čumíš co? Od června po matuře a já se učim. A navíc zcela dobrovolně. :) Nechala sem se totiž zapsat do dvou e-learningovejch kurzů, takže se fakt musim učit abych dala první várku testů. :) A víš co? Nehorázně mě to baví. Docela mi to učení chybělo, takže se zase můžu vrátit do školního procesu.

Ale i tak si najdu samozřejmě čas na knížky a navíc sem rozkoukala Hru o trůny na dývku, takže se nenudim. :) Ale když má člověk dobře propracovanej rozvrh tak to de jak po másle. :) No a dneska pro vás mám připravenou recenzi na další recenzní knížku od Metafory. Jak už jistě z obálky poznáte je to z takový tý edice životopisů v románech a musim se přizant, že sem si tuhle edici docela zamilovala. :´) Už sme z ní pár knížek četla, takže sem věděla co od ní očekávat a i tak sem byla docela mile překvapená.

Tahle knížka nepojednává o nikom jiném než o věhlasném i když mnohými asi zatracovaném amerického spisovateli a básníkovi Edgaru Alanu Poeovi, kterýho mám děsně moc ráda a na jeho Havrana nebo Černýho kocoura nedám dopustit. Poe je prostě jeden z mých srdcových autorů a to už se asi nezmění. Asi vám příde divný, proč se knížka menuje Mrs. Poe a ne Mr. Poe. Má to jedno naprosto jednoduchý odůvodnění. Není to totiž až zas tak o Poeovi, i když i on tam samozřejmě hraje svojí docela velkou roli. Hlavní hrdinkou je ovšem spisovatelka a básnířka Frances Osgoodová - Poeova velká tajná láska.

Proč tajná? No protože náš tený chlapík je ženat se svou krásnou a těžce nemocnou sestřenicí a i Frances je vdaná - navíc má děti. Citům a srdci ovšem člověk neporučí a tak se s oběma hrdiny ocitáme ve zpletitém a docela zauzlovaném klubku citů, vášně a lásky, která musí být za každou cenu utajena. Ona je totiž Poeova žena nejen křehká, ale taky velmi silná žena a svého muže se nevzdá bez boje a jeho nové lásce ho rozhodně nechce jen tak přenechat - ale která z nás by se vzdala svého milého ve prospěch jiné, že jo, holky?

Tahle knížka se četla úplně sama. Je fantasticky napsaná, napínavá, zajímavá, poutavá a navíc tak bravurně vykreslená, že úplně cítíte drsné dlážnění na chodidlech, pach koní a v úších vám neustále zní rachocení kočárů. Čtení tohohle pokladu sem si fakt děsně užila a myslim si, že se k ní zase někdy vrátim. :) Je to jeden ze skvostů mojíknihovny a ani vy byste tuhle knížku neměli jen tak přehlídnout. :) No a na konec si prostě tohle nemůžu odpustit:

Pak se klidně ulebedí, stále sedí, stále sedí
jako ďábel na bělostných ňadrech Pallas Athéné;
oči v snění přimhouřeny na pozadí bílé stěny,