Recenze: Josef Pecinovský - Házím ti laso, kamaráde

29. dubna 2015 v 15:36 |  Audioknihy
Házím ti laso, kamaráde Obálka knihy

Autor: Josef Pecinovský

Zdaréééc lidi. Sem zpátky a jak sem slíbila v recenzi na knížku od Klárky Smolíkové, je tu další recka, která má co do činění s triem Walker, Smolíková, Volf. Slíbila sem nejrůznější kombinace těchto jmen v následujících několika recenzích a to taky hodlám dodržet. V pondělí byla řeč čistě jen o Kláře, dneska se mrkneme na mužskou část téhle partičky. A jak ste si jistě povšimli, půjde o další pecku z produkce báječného vydavatelství audioknih, které se tu tak nějak snažím propagovat, protože přátelům a dobrým projektům je třeba pomáhat.

Znáte knížku Stephena Kinga Běh o život? Už sem vám o ní kdysi psala. No a v tuhle chvíli před vás pokládám jakousi českou verzi - i když srovnávat to samozřejmě nelze, protože originalita a nápaditost je v obojím - téhle knížky. Na svědomí jí má Josef Pecinovský, který je mimo jiné autorem takových pecek jako je Plástev jedu (což mi připomíná, že bych si to zase měla přečíst a napsat vám o tom), Abbey Road nebo westernovky Dívka z hor. No a mimo tyty záležitosti - vybrala jsem jen ty, které se mi líbily - je také autorem velice, ale opravdu velice akční novelky Házím ti laso, kamaráde, která mi právě hodně připomněla Běh o život.

Novelka to není nikterak dlouhá, - ve své audiovizi má něco málo přes hoďku - o to víc, ale je nabitá akcí, napětím a pořádnou dávkou toho správnýho Průša, kterým je autor všeobecně znám. No a o co vlastně jde? Asi takhle…název Házím ti laso, kamaráde je v podstatě sarkasmus jako prase. Tohle totiž není myšleno tak, že jde o laso záchranné. Jde o laso, které vás přivede do hrobu - a ani to ne, protože pokud mu neutečete nebo nepřebijete jiným lasem toho, kdo k vám to vaše laso vyslal, rozpustíte se a zbude z vás tak maximálně mastnej flek. Pecka ne? Mě osobně se tenhle nápad líbil naprosto maximálně. Každej máme přeci kolem sebe někoho, kdo nás nebetyčně štve a komu bysme takovýhle laso s chutí poslali, ne? Háček je v tom, že na to musíte mít prachy. A že nejde o zábavu zrovna lacinou, netřeba snad dodávat.

Na hlavního hrdinu téhle audiovky je právě takovéhle laso vysláno. Má svoji stanovenou délku - ta se odvíjí od toho, kolik peněz do týhle srandy chcete vrazit - a je přesně stanovej čas jeho trvání - ani takovéhlemu lasu nelze uhýbat věčně. Našemu hrdinovi se to ale celkem obstojně daří, i když se občas musí uchýlit k menší lsti nebo úskoku. Ale utíkat a neustále se někde skrývat, to není nic, co by vás bavilo do nekonečna. Ale kde vzít prachy na laso, které by poslal proti nepříteli, - a tím si zachránili holý život - když nemáte ani floka?

Tuhle novelku sem si nehorázně moc užila a musím říct, že Martin Myšička - pro mě už navždycky slavný Kytka z filmu Šeptej - není jenom velmi charismatický herec, ale taky výborný vypravěč. Takže klucí, tohle se vám fakt povedlo. Lepšího chlápka na vyprávění téhle pecičky ste si prostě vybrat nemohli. :) Takže to tuhle úchvatnost neslyšel, tak ať to rychle kouká napravit a audiovku si pořídit - ať už ke stažení nebo rovnou na cédéčku. Tohle prostě musíte slyšet lidi, Fakt!!!

Takže teď hážu laso já vám. Máte dost kurážě na to mi ho vrátit?