Recenze: Klára Smolíková - Na hradě Bradě

27. dubna 2015 v 9:32 |  Moje knížky
Vážený národe, já vím, jak moc tě přehlížím, ale věz, že to nedělám z vlastní vůle. Prostě je toho moc a uznej, že bejt každej den 9 hodin v práci, je fakt otřes a něco pak sepisovat už je jaksi nad moje možnosti. Ale čtu jak o život, to zas ne, že ne. No a co vás čeká tento týden? Jelikož bych snad měla mít konečně nějaký to volno, tak se mimo jiné důkladně pověnujeme úžasnému triu Walker, Smolíková, Volf. A to ještě navíc v nejrůznějších kombinacích autorství. Těšíte se? Doufám, že jo, páč mně to se líbí už teď. No a neb má dáma přednost, tak začneme její další dětskou knížkou - vlastně komiksem, který nedávno vydala a který neilustroval nikdo jiný než Honza Smolík. Tak se pěkně usaďte a pojďte společně s námi prozkoumat tajemné komnaty hradu Brada.

V první řadě je třeba říci, že tenhle vtipný příběh na pokračování vycházel v dětském časopise Sluníčko. To jen tak pro zajímavost pro ty, kteří by měli pocit, že se s našimi hrdiny - rodinou Bradových - už někde setkali. Pro mě osobně bylo setkání s taťkou a baronem Barnabášem v jedné osobě, mamčou a baronkou Bertou a jejich neposednými dětmi Bertíkem a Bibi naprostou premiérou, ale už z prvního příběhu jsem si je zamilovala. Takhle vtipnou a ještě navíc kreslenou rodinku jen tak nepotkáte.

No a je snad jasný, že když jde o příběhy z prostředí hradu, bude se to tu hemžit i nejrůznějšími strašidýlky. Máme tu třebas prapradědu Budivoje, který straší v místní věži - kde taky jinde, že? Nesmí chybět ani Meluzínka, která si to fičí mezi stromy pod hradem, a ani kuchyně se neobejde bez svého vlastního bubáka Zašupšáka. A to zdaleka není všechno, i když zrovna tihle tři mě bavili opravdu velice. Hlavně Zašupšák je fakt velkej sypmaťák. Toho jsem měla fakt moc ráda. A když si to přečtete, tak vám taky rozhodně přiroste k srdíčku.

Osobně znám Klárku Smolíkovou už pěkně dlouho a musím říct, že je jediná autorka komiksů, kterou fakt čtu. :) Ale to u jejích knížek říkám vždycky, takže už to tu jen opakuju. U ní vždycky bezpečně vím, že mě daný příběh - i když je určený dětem - nezklame a že se u něj budu nehorázně bavit. A to potvrzuje s každou další knížkou, kterou mi pošle - a že jich má na svém kontě už pěknou řádku. Je to výborná vypravěčka, která neustále hýří nápady a nebojí se je realizovat. A v kombinaci s naprosto typickými a na pohled okamžitě přívětivými postavičkami Honzy Smolíka jsou její knížky skvostem v knihovničce každého dítěte. I toho velkého a už pár let dospělého jako sem já.