Recenze: Klára Staňková - Muži, kteří mě zkazili

10. května 2015 v 17:58 |  Audioknihy
Muži, kteří mě zkazili Obálka knihy

Autor: Klára Staňková

Ahoj lidi. Tak sem tu zase a se mnou pro tuto chvíli zatím poslední recenze na audioknihu z produkce Walker a Volf. A taky půjde o první, a pevně doufám, že i poslední, audioknížku od téhle dvojice, kterou tak úplně nepochválím - vlastně jsem nechválila ještě první část Líhně, ale tohle bude asi kritičtější. Tak se nezlobte.

Takže. Ráda bych vám představila hlavní hrdinku a zároveň i vypravěčku téhle knížky. Jmenuje se Klára, je j nějakých devětadvacet a je vysoce promiskuitní. Proti tomu nic nemám a ona vyloženě taky, protože se o svých mužích rozhodla napsat knihu. Kdo je bystrý hádá správně. Sama autorka je taky hrdinka naší knížky - nebo se nám to alespoň snaží namluvit, těžko říct, jestli je to fakt, ale možný je všechno. Klára se svojí promiskuitou nijak netají, i když do světa to rozhlasem taky nevytrubuje. Prostě je jaká je a vy se s tím buď budete muset smířit, nebo se jí klidit z cesty. Sama hned na začátku říká, že to jaká je vlastně můžou samotní muži, kteří si ji takovou vychovali. A to mě nasralo hned na začátku. :D Že to hnedka svedla na někoho jinýho, jakoby se tím chtěla ospravedlňovat. Vždyť je to blbost. Za to jaká je si může sama - možná vtom hrajou roli geny, ale rozhodně ne někdo další. Ale abych se zbytečně nerozčilovala. Tak dál...

Každá kapitola v knížce je věnovaná jednomu muži. Jsou to pánové i kluci nejrůznějšího věku, povolání, s nejrůznějšími zájmy a koníčky, pracháči i chuďasové. Docela pěkný - na začátku. A jsme zase u toho. První kapitoly se mi moc líbily. Bylo to drobátko sarkastický, občas docela vtipný a ironický a poslech sem si docela užívala. Po čase, u nějaké 20 kapitoly, sem se ale začala nudit. Bylo to totiž pořád to samí dokola. Nic novýho, co by mne překvapilo nebo vyloženě zaujalo, žádná velká akce - i kdybyto měl bej popis naprosto zvířecího sexu s kterýmkoli z těch týpků. Ta knížka prostě postrádala šťávu a drajf. Ale za to samozřejmě nemůžou kluci z vydavatelství, ale spíš sama autorka. Měla tomu dít víc.

Když tohle všechno opominu tak se dostanu k tomu pěknému pozlátku, který kluci, téhle knížce dali. Zvuky sou parádní, přechody mezi kapitolama jak by smet a i sama autorka si knížku namluvila poměrně obstojně - to se jí není ale co divit, že? Ona sama přece nejlíp ví, co a jakým hlasem a hlavně jakým tónem má pronést - tohle by za ní neudělal ani ten nejzdatnější herec. Tohle sou taky ale jediný plusy, který ta knížka má. Plus těch dvacet kapitol, které mě docela bavily. Ale z celkových 60? Trochu málo ne? Samozřejmě nebudu nikomu bránit v tom, aby si tuhle knížku přečet nebo pustil, ale asi od toho neočekávejte úplně zázraky. To fakt ne.